728 x 90

کارگران نیشکر هفت تپه در بیست‌ویکمین روز اعتصاب، به خیابانهای شوش سرازیر شدند و در خیابان اصلی شهر راهپیمایی کردند+ فیلم و عکس

گزارشی از برگزاری بیست ویکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران محروم نیشکر هفت تپه: 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، به‌رغم تعطیلی رسمی و بارش باران، کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیست و یکمین روز اعتصاب، متحد و یکپارچه دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

امروز یکشنبه چهارم آذر ماه کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بیست و یکمین روز اعتصاب دست به تجمع در مقابل فرمانداری شوش زدند و سپس در خیابان اصلی شهر راهپیمایی کردند.

بنابر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز به‌رغم تعطیل رسمی، ریزش باران و سیل گرفتگی در برخی نقاط، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، متحد و یکپارچه به خیابانهای شهر سرازیر شدند و با شعارهای "گارگر زندانی آزاد باید گردد"، "کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد"، "نه رستمی نه بیگی شرکت بشه دولتی"، "همشهری بگوش باش، ما کارگریم نه اوباش"، "فولاد، هفت‌تپه پیوندتان مبارک" و....، خواهان خلع مالکیت از ملک کنونی شرکت، آزادی اسماعیل بخشی و پرداخت یکجای حقوقهای معوقه و تحقق دیگر مطالبات خود شدند.

بنابراین گزارش، امروز در حالی که جمع قابل توجهی از خانواده‌های کارگران، آنان را همراهی می‌کردند بازاریانی هم که مغازه‌های خود را باز کرده بودند با بستن مغازه‌هایشان به کارگران پیوستند.

کارگران نیشکر هفت تپ پس از راهپیمایی در خیابان اصلی شهر، مقابل فرمانداری شوش بازگشتند و پس از تجمع دوباره در این محل با تأکید بر ادامه اعتصاب و اعتراض تا دستیابی به مطالباتشان و آزادی اسماعیل بخشی، به تجمع و راهپیمایی خود پایان دادند.

 

در بخشی دیگر از این گزارش در رابطه با  تلاشهای عوامل رژیم برای وادار کردن کارگران به پایان اعتصاب آمده است:

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، نهادهای دولتی و عوامل کارفرما شبانه روز در تلاشند تا بدون تحقق خواستهای کارگران و بی هیچ توجهی به شرایط مشقت باری که هزاران کارگر شرکت نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان در آن قرار دارند آنان را وادار به پایان اعتصاب کنند. طوریکه امروز اسد بیگی حین تجمع کارگران در مقابل فرمانداری ،  بارها تلاش کرد از طریق تماس تلفنی با عواملش در محل تجمع، کارگران را ترغیب به پایان تجمع و اعتصاب بکند اما کارگران بطور قاطعانه و متحدانه ای اعلام کردند تا دستیابی به مطالبات خود و آزادی اسماعیل بخشی دست از اعتصاب و تجمعات اعتراضی نخواهند کشید.

 

حمایت کارگران شاغل در شهرک های صنعتی جابان و خرمدشت از کارگران نیشکر هفت تپه:

در بخشی از حمایت کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی جابان و خرمدشت آمده است: ضمن اعلام حمایت از کارگران اعتصابی هفت تپه از تمامی کارگران و زحمتکشان ایران میخواهیم که همچون چند روز گذشته در کنار کارگران هفت تپه بایستند و همبستگی طبقاتی خود را نشان داده تا قوت قلبی  برای این کارگران اعتصابی باشد.

 

بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه و سیزدهمین روز اعتراض کارگران، امروز یکشنبه ۴آذر ۹۷در مقابل فرمانداری شهر شوش شروع شد. کارگران پلاکارهایی در دست  دارند که روی آن نوشته شده: کارگر  زندانی آزاد باید گردد. کارگران خواستار پاسخگویی به مطالباتشان از جمله آزادی کلیه بازداشتی‌ها، پرداخت حقوق و دولتی شدن شرکت هستند. 

شعار کارگران: فولاد هفت تپه  پیوندتان مبارک/کارگر  زندانی آزاد باید گردد/ نه رستمی نه بیگی شرکت  بشه دولتی/ این کشور بیچاره مسئول خوب نداره / همشهری بگوش باش  ما کارگریم  نه اوباش/ مرگ بر ستمگر درود بر کارگر

گزارشهای دریافتی حاکی است تظاهرات و تجمع امروز کارگران نیشکر هفت تپه و مردم شوش نسبت به روز قبل گسترده تر است. کارگران از میدان موسوم به هفت تیر به سمت میدان موسوم به بسیج تظاهرات و راهپیمایی خود را شروع کردند و به سمت فرمانداری رژیم  در شهر شوش رفتند. 

 

۰۹۰۷: پخش غذا در بین کارگران هفت تپه در بیست و یکمین روز اعتصاب:

-پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

پخش شیرینی و غذا در بین کارگران هفت‌تپه

  

 

۰۸۵۶: اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه شوش - شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر

 

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

۰۸۵۰: اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با شعار فولاد هفت تپه پیوندتان مبارک

 

۰۸۱۸: حمایت کارگران معدن تراورتن عباس آباد اصفهان از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

حمایت کارگران معدن تراورتن عباس آباد اصفهان از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

حمایت کارگران معدن تراورتن عباس آباد اصفهان از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

 

 

۰۷۲۷: به گزارش اتحادیه کارگران آزاد ایران، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه اعلام کرده‌اند آزادی اسماعیل بخشی پیش شرط هر توافقی در مورد تمامی خواستهایی است که برای تحقق  آنها دست به اعتصاب زده اند .

۰۷۱۷: کارگران با راهپیمایی خود در خیابانهای شهر شوش به  سمت فرمانداری رژیم در این  شهر می‌رفتند.  کارگران  شعار میدادند: "فولاد هفت تپه  پیوندتان مبارک"

۰۷۱۱: بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد.

بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه با شعار نه رستمی  نه  بیگی  شرکت بشه  دولتی.

۰۷۰۰: تصاویری از بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

 بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

 بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

 

 

ساعت ۰۶۵۰: فیلمی از بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه 

 بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

 

خلاصه‌ای از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در  روز بیستم اعتصاب کارگران هفت تپه:

کارگران نیشکر هفت‌تپه  روز گذشته در بیستمین روز اعتصاب و تظاهرات خود در مقابل فرمانداری ژریم در شوش تجمع کردند. کارگران خواستار پاسخگویی به مطالباتشان از جمله آزادی کلیه بازداشتی‌ها، پرداخت حقوق و دولتی شدن شرکت هستند.

حمایت اقشار مختلف مردم از کارگران زحمتکش نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز هم‌چنان ادامه داشت.

جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه، رانندگان کامیون در ساوجبلاغ، و جمعی از کارگران و فعالان سنندج با ارسال پیامهایی از اعتصاب و اعتراض کارگران حمایت کردند.

کارگران نیشکر هفت تپه با  جمعیت بسیار زیادی در سطح شهر شوش اقدام به راهپیمایی و تظاهرات کردند. 

کارگران پلاکاردی در دست داشتند که روی آن  نوشته  شده است: کارگر زندانی آزاد باید گردد.

کارگران شعار میدهند: حتی اگر بمیریم حقمون را میگیریم / کارگر میمیرد ذلت نمی‌پذیرد / نه رستمی نه  بیگی  شرکت بشه  دولتی / همشهری با غیرت حمایت حمایت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ffad5ce-89e1-4eab-9c07-b35b46fb6577"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات