728 x 90

اعتراف کارگزار رژیم: روزی نیست که برای ما پیام ناگواری از اصفهان درباره فرو نشست ارسال نشود

فرو نشست زمین در اصفهان - عکس از آرشیو
فرو نشست زمین در اصفهان - عکس از آرشیو

شهبازی کارگزار رژیم در سازمان زمین‌شناسی و محیط‌زیست بحران فرو نشست زمین درون شهرها را یک «یک مشکل رسمی کشور» توصیف کرد و به پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰شهریور وی کلان‌شهر اصفهان را خطرناک‌ترین استان کشور به‌لحاظ فرو نشست عنوان کرد و در این رابطه گفت: این روند به‌گونه‌یی است که روزی نیست که برای ما پیام ناگواری از این استان در زمینه فرو نشست ارسال نشود و اصفهان تنها کلان‌شهر کشور است که فرو نشست به سمت درون شهر نفوذ کرده است.

وی با اشاره به مناطقی از جمله کمربندی شاهین‌شهر، فرودگاه اصفهان و دشت مهیار را جزو نقاطی که با مخاطره فرو نشست زمین هستند یاد کرد و افزود: فرو نشست در حالی در دشت مهیار از ۳۷سال قبل آغاز شده که زیرساخت‌های مهمی چون جاده ترانزیت تهران-اصفهان- شیراز در آن واقع است و تاکنون چندین بار به‌دلیل فرو نشست تخریب شده است. علاوه بر آن دکل‌های فشار قوی برق و خط راه‌آهن و خطوط انتقال پالایشگاه و بنزین از این منطقه عبور می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6022d11-c98d-4810-8f0b-9daec6de0166"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات