728 x 90

اعتراف کارشناس حکومتی: افزایش دوباره قیمتها اعتراضات مردمی در سطح کشور را رقم می‌زند

حسین راغفر کارشناس حکومتی
حسین راغفر کارشناس حکومتی

حسین راغفر کارشناس حکومتی در رونامه حکومتی آرمان ملی ۲۲آبان تحت عنوان «پیامدهای اجتماعی افزایش قیمت ارز کالاهای اساسی» نوشت: ما در دیماه ۹۶ و آبان۹۸ شاهد افزایش وحشتناک قیمتها بودیم که البته این افزایش قیمتها منجر به اعتراضات مردمی شد. از طرفی دیگر این افزایش قیمتها حتی اگر شامل برخی از کالاها نشود باز به‌دلیل بار روانی‌ای که این مسأله بر روی مردم و اقتصاد ایران می‌گذارد تفاوتی ایجاد نمی‌کند و به نوعی شاهد افزایش قیمت در همه سطوح خواهیم شد.

راغفر هم‌چنین گفت: ما در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد افزایش قیمت ملایمی به‌دلیل افزایش تقاضای مردم برای خرید خواهیم بود. طبق گزارش مرکز آمار از سال گذشته تا به الآن قیمت کالاهای اساسی ۷۴درصد رشد داشته است.
این در حالی است که سهم این دسته از کالاها در سبد خرید اقشار ضعیف بسیار بالا است؛ بنابراین در آینده نزدیک شاهد نارضایتی‌ها در سطح بسیار گسترده‌یی خواهیم بود و این مسأله قطعاً می‌تواند موجب بی‌ثباتی بیشتر در اقتصاد کلان و بی‌ثباتی‌های اجتماعی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc81f4a5-99e9-442f-b1c3-fcd3a344eae7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات