728 x 90

اعتراف خبرگزاری سپاه پاسداران: شمار کشته‌شدگان قابل‌ملاحظه است و نسبت به سایر حوادث کشور از نظر آمار پیشی گرفته است

به آتش کشیدن اماکن غارت و چپاول رژیم در تهران
به آتش کشیدن اماکن غارت و چپاول رژیم در تهران
  • اعتراف خبرگزاری سپاه پاسداران: ۷۵درصد بازداشت‌ شدگان حوادث اخیر زیر دیپلم و بیکار بوده‌اند
  • ۷۳۱بانک، ۹حوزه، ۱۴۰مکان عمومی، ۱۸۳خودروی نظامی، ۵۰پایگاه و پاسگاه نظامی تنها بخشی از خسارات بود.
  • شمار کشته‌شدگان قابل‌ملاحظه است و نسبت به سایر حوادث کشور از نظر آمار پیشی گرفته است.
  • در ایران «گسل‌ها و بحرانهای اجتماعی، فرهنگی» زیادی داریم فعال شدن هر یک از آنها تهدید بزرگی برای امنیت نظام است.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس) روز ۹آذر ۹۸درباره قیام سراسری و آمار بالای شهیدان نوشت:

شوک افزایش چند برابری قیمت بنزین «تهدید بزرگی بر سفره مردم محروم» شد که دیگر رمق و توانایی برای معیشت و زندگی خود نداشتند. وقتی مشاهده می‌کنیم که ۷۵% بازداشت‌ شدگان حوادث اخیر زیر دیپلم و بیکار بوده‌اند این مشکل بیش از هر امری رخ نمایی می‌کند.

 

برابر آمار وزیر کشور ۷۳۱بانک، ۳۴آمبولانس، ۷۰پمپ بنزین، ۹حوزه علمیه، ۱۴۰مکان عمومی، ۱۸۳خودروی نظامی، ۵۰پایگاه و پاسگاه نظامی، ۱۰۷۶موتور سیکلت شخصی، ۳۰۷خودرو، تنها بخشی از خسارات وارده به کشور بوده است؟ خسارات جانی و انسانی، تعداد زیادی که دستگیر و بازداشت شده‌اند، جمع زیادی که مجروح و آسیب دیده‌اند، کشته‌شدگان قابل‌ملاحظه‌ای که نسبت به سایر حوادث کشور از نظر آمار پیشی گرفت از دیگر خسارتهای این رخداد بوده است.

 

در ایران «گسل‌ها و بحرانهای اجتماعی، فرهنگی» زیادی داریم؛ فرار مغزها، ضعف نهادهای اجتماعی، نبود اعتماد اجتماعی، سنت و مدرنیته، ساختار جمعی ایران، بیکاری، فقر، نارضایتی، مسایل اقوام و قومیت‌­ها، شکاف طبقاتی میان‌دار و ندار، گسست میان ساختار نسلی از جمله مهم‌ترین این گسل‌ها هستند.

 

فعال شدن هر یک از این گسل‌ها، تهدید بزرگی برای ثبات و امنیت کشور است.

این حادثه و برخی رخدادها و حوادث قبلی گویای حفره‌های امنیتی در کشور است که باید مسئولان ذی‌ربط برای آن چاره‌اندیشی کنند. تردید نداشته باشید جامعه ایران آبستن حوادث و رخدادهایی در آینده است که باید به فکر علاج آنها بود.

افول شتابناک سرمایه‌های اجتماعی و کاهش اعتماد مردم نسبت به سیاست‌ها، رفتارها و عملکرد مسئولان و نهادها رو به کاهش است.

طبقه متوسط شهری جدید که در جامعه امروزی ما تاثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی است به‌خصوص «زنان» و «جوانان» آنها مطالبات و خواسته‌هایی دارند که با رویکرد انقباضی فعلی در اداره امور در تضاد است.

 

 

خاطرنشان می‌شود روز گذشته به‌دنبال انتشار گسترده اسامی و شمار دقیق شهیدان، وزارت کشور دولت آخوند روحانی به‌منظور در رفتن از زیر فشارهای شدید داخلی و بین‌المللی مجبور به موضع‌گیری شد و طی اطلاعیه‌یی با وقاحت اعلام کرد: سازمانهای بین‌المللی، معمولاً در اعلام آمارها در این نوع موارد غلو می‌کنند.

در این اطلاعیه هم‌چنین آمده است: در خصوص تعداد جان‌ باختگان اغتشاشات اخیر، دادستانی اعلام نظر می‌کند و دادستانی پس از تفکیک، اطلاعات مرتبط را اعلام خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/087bb2e4-c050-49cb-9a38-30cc546279f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات