728 x 90

اعتراف به دستکاری در آمار تلفات رانندگی

تصادفات جاده‌یی
تصادفات جاده‌یی

در حالی که خبر تصادفات خونین و جان باختن تعداد بسیاری از هموطنان در این سوانح جاده‌ای در صدر اخبار چند روز اخیر بوده است. وب سایت خبری «جامعه ۲۴» در گزارشی به نقل از سرهنگ سید هادی هاشمی، رئیس اسبق پلیس راه راهور رژیم نوشت: «موضوع مهم این است که با دست بردن در آمار تلفات رانندگی باز هم تلفات بالا است».
این کارگزار رژیم در مصاحبه خود با اعتراف به شرایط وخیم و غیر استاندارد جاده‌ها و خودروهای تولید داخلی و مافیای حاکم بر بازار خودرو گفت: «موضوع مهم در سال‌های اخیر این است که هیچ پیشرفتی در بهبود وضعیت جاده‌ها و صنعت خودرو نداشتیم. نگاه نکنید که توصیف می‌کنند خودرو‌های ما ایمنی لازم را دارند، این‌ها حقه بازی است و هیچ ایمنی در حوزه خودرو نداریم. مافیای خودرو آنقدر قوی هستند که برخورد با آن‌ها در ید قدرت هیچکس در کشور نیست».
هاشمی در ادامه مصاحبه خود با اعتراف به اینکه آمار علیرغم دستکاری نه تنها پایین نیامده بلکه بیشتر هم شده اضافه کرد: «موضوع مهم این است که با دست بردن در آمار تلفات رانندگی باز هم تلفات بالا است. در آمار‌های ترافیکی با تقسیم بندی تلفات رانندگی به حوادث ترافیکی نوع یک و دو و بند‌های جدید سعی کردند بسیاری از مرگ‌ها را جزو تلفات رانندگی حساب نکنند تا بلکه آمار پایین بیاید، ولی این اتفاق هم رخ نداد..
در برخی موارد مرگ بعد از ۳۰روز از حادثه، پرت شدن خودرو در داخل آب یا خروج از حریم ۲.۵متری جاده را هم جزو تلفات رانندگی محسوب نمی‌کنند. در واقع در آمار‌ها کلک می‌زنیم و صورت مسئله را به کلی پاک می‌کنیم.»
خاطرنشان میشود که ایران تحت حاکمیت پلید آخوندی جز کشورهای با آمار بسیار بالای تلفات جاده‌ای قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef73b941-413b-4e55-8039-7e39cc379137"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات