728 x 90

اعتراف به تلاش نافرجام رژیم برای آزادی اسدالله اسدی دیپلمات تروریست

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم آخوندی روز دوشنبه ۲‍۱شهریورماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آزادی اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم اعتراف کرد که تلاشهای رژیم برای آزادی او به جایی نرسیده است.

کنعانی با بیان این‌که در موضوع اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده در بلژیک تحول جدیدی رخ نداده، افزود: موضوع اسدالله اسدی جزو موضوعات در حال پیگیری مستمر ماست هم در حوزه سیاسی و هم قضایی و کنسولی به‌صورت جد در حال پیگیری است و نظام از ظرفیتهای خود برای آزادی دیپلمات ایرانی استفاده خواهد کرد.

 

خاطرنشان می‌شود روز ۱۵شهریور، ۶۸کارشناس برجسته حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان در یک نامه سرگشاده به نخست‌وزیر بلژیک نوشتند: بازگرداندن اسدی به ایران حاکمیت قانون را به سخره می‌گیرد و مصونیت بیشتری را برای رژیم ایران و مقامات آن که درگیر تروریسم و جنایت علیه بشریت هستند به‌ارمغان می‌آورد.

دادگاه بلژیک به این نتیجه رسید که اسدی شخصاً بمب قدرتمندی را در کیف دیپلماتیک خود در یک پرواز تجاری از ایران به اتریش منتقل کرد و بعدها بمب را به دو تروریست تحویل داد تا در کنوانسیون ایران آزاد شورای ملی مقاومت که دهها هزار نفر از جمله صدها شخصیت برجسته بین‌المللی در آن شرکت داشتند کار بگذارند.

قضاییه بلژیک اعلام کرد اسدی به‌نمایندگی از دولت ایران عمل می‌کرده است و رژیم ایران علناً اعلام کرده که حکم دادگاه بروکسل را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

۶۸حقوقدان و کارشناس حقوق‌بشر سرشناس بلژیکی و بین‌المللی از ۲۵کشور شامل ۱۷کشور اروپایی نگرانی خود را از آزادی دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی را اعلام کردند و از دولت بلژیک خواستند از این اقدام خودداری کند. امضا کنندگان این بیانیه آزادی دیپلمات تروریست رژیم را به سخره گرفتن حاکمیت قانون دانستند و تأکید کردند که این کار مصونیت بیشتری را برای رژیم ایران و مقامات آن‌که درگیر تروریسم و جنایت علیه بشریت هستند به‌ارمغان می‌آورد....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e13bf93d-5716-4f5e-91a9-1c1573659162"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات