728 x 90

اعتراف به ابعاد ضربه قطع شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رژیم و وحشت از تکرار آن در ابعاد گسترده‌تر

قطع شبکه‌های رادیو تلویزیونی رژیم و پخش تصاویر مسعود و مریم رجوی
قطع شبکه‌های رادیو تلویزیونی رژیم و پخش تصاویر مسعود و مریم رجوی

یک کارشناس کامپیوتر و ارتباطات نظام آخوندی در تلویزیون شفاف رژیم با ابراز وحشت نسبت به تکرار قطعی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رژیم گفت:

معاون فنی صدا و سیما آمد در شبکه خبر یک حرف‌هایی زد و گفت حمله به سرور بوده و از این حرفها که الآن به شما به‌صورت فنی و خیلی ساده توضیح می‌دهم که اصلاً هم‌چنین چیزی نیست. اما برویم اول این کلیپ را با همدیگر ببینیم و ببینیم که اصلاً در این کلیپ چه اتفاقی افتاده، اینها هک کردند چه کار کردند؟ این سازمان (مجاهدین) خیلی خوشحالی کردند و بعضی از ایادی داخلی‌شان کیف کردند، لذت بردند، اینها همانهایی هستند که تو دههٔ۶۰ ترورهای زیادی انجام دادند. (نشان‌دادن لحظه هک شبکه‌ها و پخش تصویر رهبری).

نکته ساده شده‌اش اینجاست، من وقتی از هک باید حرف بزنم، وقتی شما می‌گویید سرور هک شده یعنی دسترسی به دیتای سرور دارم، نه این‌که بتوانم تصویر در تصویر، همان چیزی که اول بحث گفتم تصویر در تصویر نمی‌توانم نمایش بدهم، آن فیلمی که آمده بیرون می‌گوید هک شده، تصویر در تصویر هست. یعنی مجری و آن مریم‌ رجوی تصویرشان روی هم افتاده، یعنی یک نفری به‌عنوان کاربر پشت سیستم می‌تواند این کار را بکند.

اینجا چندین نمونه می‌توانیم برای آن به مثال بزنیم. پس هکی در کار نیست! به‌نظر من ۹۹درصد نفوذ هست. صدا و سیما، حراست صدا و سیما نهادهای امنیتی که در صدا و سیما مستقیم یا غیرمستقیم فعال هستند مستقر هستند خیلی باید جدی بگیرند.

امکان دارد چیزهایی بدتر از این پخش بشود. باید صدا و سیما خیلی حواسش باشد. کشورمان را دوست داریم برای همین داریم هشدار می‌دهیم، آقای معاون فنی صدا و سیما نیا بگو حمله به سرور بوده این خنده‌دار است. بله شاید عوام مردم این را قبول کنند از شما، اما این واقعاً خنده‌دار هست روی مدیا که نمی‌تواند بیاید، حمله هکری روی مدیا اصلاً چه معنی دارد.

بعضیها دیدم مثل این تحلیلگر توئیت‌زده، چه خوب، بهترین خدمت را اینها به ایران کردند. یعنی چی مثلا؟ یعنی مثلاً (مجاهدین) آمدند چهره و تصویر خودشان را در صدا و سیما ایران نشان دادند این خدمت به جمهوری اسلامی است. این سطح مبتذل از برنامه سیاسی که اسم خودش را طرف تحلیلگر می‌گذارد آدم اصلاً خجالت می‌کشد به خودش بگوید تحلیلگر. مثلاً طرف آمده توئیت‌زده می‌گوید سازمان (مجاهدین) شبکه یک را هک کرده، دیدی؟

این دفاع بد از صد تا حمله بدتر هست. آقا یک ضعف هست اگر کارمند نفوذی در صدا و سیما هست یک ضعف است، باید زود بگوییم آن را جمع کنند اگر کشور را دوست داریم اگر پشت‌گوش بیندازی همین کارمند فردا کارهای خطرناکی می‌کند. شاید اصلاً همین یک تست بوده، ببینیم آقا حساسیت سنجی کنیم، ببینیم نظام چقدر به این مسأله حساس است. فردا می‌آید یک کلیپ یک دقیقه‌ای خیلی بدتر پخش می‌کند. پس لطفاً اگر بلد نیستید حرف نزنید ماست‌مالی هم ممنوع!

امیدواریم مسئولان صدا و سیما هر چه سریع‌تر پیگیری کنند این مسأله را بحث نفوذ خیلی جدی هست. باید حواسمان باشد چون دشمن همه جوره دارد کار می‌کند.

به‌نظر من می‌ارزد که حتی برای تک‌تک شبکه‌ها ۳شیفت کارمند بگذارند، یعنی علاوه بر آن ناظر پخش و آنها که جای خودش هست، روی تک‌تک شبکه‌ها ولو این‌که شده بیایند سیستم بخرند با کامپیوتر معمولی هر کدام پشتش یک اپراتور بنشیند این کار را بکند، به‌نظر من ارزشش را دارد، تا این‌که یک جورایی رها شده باشد که یک کارمند نفوذی بتواند این کار را انجام بدهد یعنی بتواند به خودش اجازه بدهد که در حین پخش زنده یک تصویری از (مجاهدین) هم برود.

دنبال نفوذی باشید. ۹۹درصد ظن و گمان من این هست که بحث بحث نفوذ هست نه هک (سایت حکومتی شفاف ۱۴بهمن۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc85c4b9-18c8-48c7-afd3-5442d40f6136"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات