728 x 90

اعتراض زندانیان سیاسی در بند زنان در زندان اوین به حضور دژخیمان قضاییه جلادان

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

اعتراض زندانیان سیاسی در بند زنان در زندان اوین به حضور دژخیمان قضاییه جلادان

ضرب و شتم زنان زندانی و قطع ارتباط تلفنی و تهدید آنها به تبعید و پرونده‌سازیهای جدید

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ سردژخیم القاصی‌مهر رئیس دادگستری تهران و دادستان سابق تهران با دو قاضی دژخیم (افشاری و عموزاد) و شماری از زندانبانان و بازجویان و شکنجه‌گران تحت عنوان بازدید به بند زنان زندانی سیاسی در اوین رفتند. ایمان افشاری همان دژخیمی است که شمار زیادی از زنان زندانی سیاسی را به زندانهای طولانی و مجازات‌های افزوده از قبیل شلاق محکوم کرده است.

شماری از زنان زندانی نسبت به احکام ظالمانه و هم‌چنین بلاتکلیفی دست به اعتراض زدند و شعارهایی علیه حضور دژخیمان در داخل بند زنان و رژیم آخوندها سردادند. متعاقباً گارد سرکوب زندان وارد بند شد وحشیانه به ضرب و شتم زندانیان پرداخت و دژخیمان را از بند بیرون برد. زندانبانان ارتباط تلفنی زنان زندانی سیاسی را قطع کرده و آنها را تهدید به پرونده‌سازی جدید و تبعید به نقاط مختلف از جمله سیستان و بلوچستان کردند.

شماری از زندانیان هوادار مجاهدین در بند زنان اوین عبارتند از:

۱-شیوا اسماعیلی، ۲۰ اسفند۱۴۰۱ دستگیر و توسط آخوند دژخیم ایمان افشاری به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. وی از بیماری سرطان رنج می‌برد. پسر وی مهدی وفایی نیز به‌خاطر هواداری از مجاهدین زندانی است.

۲-سودابه فخارزاده، ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ دستگیر و توسط آخوند دژخیم ایمان افشاری به ۵ سال زندان محکوم شده است.

۳-زینب همرنگ، ۲۰ اسفند ۱۴۰۱دستگیر و توسط آخوند ایمان افشاری به ۵ سال زندان محکوم شده است.

۴-فرشته نوری، ۱۲ تیر ۱۴۰۲ دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شده است.

۵-آذر موسی‌زاده کروندی، ۸ مرداد ۱۴۰۲دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شده است.

۶-زهرا صفایی، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شده است. وی از بیماری قلبی رنج می‌برد. او فرزند مجاهد شهید حاج حسنعلی صفایی از زندانیان سیاسی زمان شاه است که سال ۱۳۶۰ به دست دژخیمان خمینی اعدام شد. خواهر وی در اشرف۳ در آلبانی است.

۷-مریم بانو نصیری، اردیبهشت ۱۴۰۲دستگیر و به ۳ سال و ۷ ماه زندان محکوم شده است.

۸-ارغوان فلاحی، در ۱۲ آبان ۱۴۰۱ دستگیر شده و هنوز محاکمه نشده است. وی به همراه پدر و برادرش دستگیر شد. آنها نیز هم‌چنان در زندان اوین هستند.

۹-پروین میرآسان، ۱۲ آبان ۱۴۰۱ دستگیر شده و هنوز محاکمه نشده است.

۱۰-مرضیه فارسی، ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ دستگیر و به اتهام بغی قرار است محاکمه شود. او از بیماری سرطان رنج می‌برد. وی خواهر مجاهد شهید حسن فارسی است که در قتل‌عام سال ۶۷ سربدار شد. برادر و خواهران وی در اشرف۳ هستند.

۱۱-فروغ تقی‌پور، شهریور ۱۴۰۲ دستگیر شده و به اتهام آخوند‌ساخته بغی قرار است محاکمه شود. پدر و خواهر وی در اشرف۳ هستند.

۱۲-نسیم غلامی‌فرد، شهریور ۱۴۰۲ دستگیر شده و قرار است به اتهام آخوند‌ساخته بغی محاکمه شود. اتهامی که اعدام یا زندان سنگین به‌دنبال دارد.

۱۳-الهه فولادی، ۲۱ آذر ۱۴۰۲ دستگیر شده و هنوز محاکمه نشده است. برادر وی منوچهر فولادی از شهیدان فروغ جاویدان است.

 

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکوم کردن قاطع وحشیگری رژیم زن‌ستیز آخوندها به‌ویژه علیه زنان زندانی سیاسی فرامی‌خواند و خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان است.

 

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۸ دی ۱۴۰۲ (۲۹ دسامبر۲۰۲۳)

 

برگرفته از سایت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5d67a72-2f46-4976-87c6-0bff469e1a81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات