728 x 90

اعتراضات در عراق بعد از خبر استعفای عادل عبدالمهدی ادامه دارد

اعتراضات در عراق ادامه دارد
اعتراضات در عراق ادامه دارد

اعتراضات گسترده در عراق با وجود انتشار خبر استعفای عادل عبدالمهدی هم‌چنان ادامه دارد.

منابع بیمارستانی عراق اعلام کردند، تا پایان روز جمعه ۸ آذر ۹۸ دست‌کم ۲۱نفر در شهر ناصریه واقع در جنوب این کشور به ضرب گلوله نیروهای حکومتی کشته شدند. معترضان در این روز سعی داشتند تا به مرکز پلیس این شهر حمله کنند.

در میدان تحریر نیز هزاران نفر دست به تجمع زدند و در جریان درگیریهایی که در این میدان میان آنها و نیروهای حکومتی روی داد دست‌کم یک نفر کشته شد.

 

اگر چه معترضان با انتشار خبر استعفای عبدالمهدی جشن گرفتند، اما همزمان اعلام کردند که این استعفا آغاز راه است و آنها تا زمانی که کل طبقه حاکم عراق برچیده نشود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

انتشار خبر استعفای عادل عبدالمهدی ضربه‌ای بر نفوذ رژیم ایران در عراق محسوب می‌شود. تصمیم به استعفا در حالی گرفته شده است که رژیم ایران در جریان ناآرامی‌های دو ماه گذشته عراق، به کمک فرماندهان خود و شبه‌نظامیان تحت حمایتش، نهایت تلاش خود را کرد تا بتواند عادل عبدالمهدی را در این مقام حفظ کند.

عادل عبدالمهدی در بیانیه‌یی اعلام کرد که به‌زودی استعفای خود را به پارلمان این کشور ارائه خواهد داد. در این بیانیه مشخص نشده است که او دقیقاً چه زمانی استعفا خواهد داد.

پارلمان این کشور قرار است روز یکشنبه جلسه‌یی اضطراری تشکیل دهد تا دربارۀ بحران سیاسی عراق به بحث بپردازد.

در پی درخواست آیت‌الله سیستانی از پارلمان عراق در پس گرفتن رأی اعتماد خود به دولت کنونی و با توجه به پنجشنبه خونینی که در عراق رقم خورد، عادل عبدالمهدی مجبور به استعفا گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d49cf94-8486-40e7-80ba-50e98541704a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات