728 x 90

اطلاعیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران: نمایندگان پارلمان بریتانیا از ایرانیان معترض برای حقوق آب حمایت می‌کنند و سرکوب رژیم را محکوم می‌کنند

اطلاعیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران
اطلاعیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

کمیته بریتانیا برای آزادی ایران رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب وحشیانه و حمله به اعتراضات سراسری به‌دلیل کمبود آب به‌شدت محکوم می‌کند و در همبستگی با مردم و کشاورزان اصفهان و دیگر شهرها و استانهای سراسر ایران که حقه آبشان را می‌خواهند، می‌ایستد.

اعتراضات اخیر بر سر کم‌آبی هر روز در سراسر کشور شدت می‌گیرد و به اعتراضات مردمی بزرگ علیه رژیم و سرکوبش، سیاست‌های مخرب و غارت منابع طبیعی تبدیل می‌شود.

کشاورزان دو هفته پیش در اصفهان دست به تحصن در بستر کاملاً خشک شده زاینده رود زدند. آب توسط مقامات برای تغذیه کارخانه فولاد حکومتی و نیروگاه‌های اتمی و نظامی نیروهای سرکوبگر و سپاه پاسداران منحرف شده است. متعاقباً تظاهرات مشابهی در شهرکرد به‌وقوع پیوست.

اما رژیم بار دیگر با خشونت پاسخ داد و به نیروهای امنیتی خود دستور داد تظاهرات را سرکوب کنند و تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز را تهدید به دستگیری کنند.

هر انسانی حق دسترسی آزادانه به آب را دارد. این برای کرامت انسانی و زندگی ضروری است. مردم ایران به‌طور سیستماتیک از آب و هوای پاک و اساسی‌ترین حقوق و آزادی خود از جمله آزادی تجمع و حق اعتراض محروم شده‌اند. خامنه‌ای، ولی‌فقیه و سپاه پاسداران مسئول اصلی تخریب محیط‌زیست ایران و هم‌چنین، سرکوب داخلی و فقر و بیکاری ریشه‌دار هستند.

کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران از دولت بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌خواهد که سرکوب معترضان توسط رژیم را محکوم کرده و تحریم‌هایی را علیه رژیم و رهبران آن به‌دلیل تخریب محیط‌زیست و سرکوب مردمی که خواستار ابتدایی‌ترین حقوق خود هستند، اعمال کنند.

لرد آلتون

کمیته بریتانیا برای آزادی ایران

۲۶نوامبر ۲۰۲۱

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91299010-78fc-4243-bb3b-45c5af5d7e19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات