728 x 90

اطلاعیه سفارت رژیم در صوفیه پایتخت بلغارستان درباره انجام پرواز فوق‌العاده انتقال افرادی از رومانی، صربستان و کرواسی به تهران از طریق صوفیه

انجام پرواز فوق‌العاده تهران – صوفیا
انجام پرواز فوق‌العاده تهران – صوفیا

روز جمعه ۳۰خرداد ۹۹ سفارت آخوندها در صوفیه پایتخت بلغارستان با صدور اطلاعیه‌یی با عنوان «انجام پرواز فوق‌العاده تهران – صوفیا» اعلام کرد:

«با تمهیدات و پیگیریهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیا، بیش از ۷۰نفر از ایرانیان مقیم بلغارستان، رومانی، صربستان و کرواسی، که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پروازهای بین‌المللی، امکان بازگشت به میهن را نداشتند، شامگاه پنجشنبه مورخ ۲۹خرداد ۱۳۹۹، با یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر، از صوفیا عازم تهران شدند. . ». . .

خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) نیز زیر عنوان «انتقال ۵محکوم از بلغارستان و تایلند به کشور»، به‌نقل از محمود عباسی رئیس «کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی» نوشت: «با رایزنیهای دیپلماتیک و حقوقی بین ایران و بلغارستان و تایلند دو نفر محکوم ایرانی از بلغارستان و سه نفر محکوم از تایلند بامداد امروز (جمعه) به کشور منتقل و تحویل سازمان زندانها شدند».

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم در شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌های در ۲۷ و ۲۹خرداد ۹۹، از تلاش و تکاپوی اطلاعات سپاه پاسداران برای فرستادن یک هواپیما به بلغارستان به‌منظور انتقال آخوند منصوری، پرده برداشت و روز ۲۹خرداد اعلام کرد:

«در طرح عملیاتی جدید قرار بر این است که پنجشنبه‌شب ۲۹خرداد یک فروند هواپیمای رژیم از شرکت ”قشم ایر“ به مدیریت حسن قاسمی (معاون سابق ایران ایر) به صوفیه بیاید و سریعاً همین امشب به تهران بازگردد. اسحاق علیزاده نماینده انترپل رژیم برای تحویل گرفتن زندانیان در این هواپیما حضور خواهد داشت. هدف از پرواز امشب، تحویل گرفتن و بازگرداندن غلامرضا منصوری و دو زندانی عادی به تهران است تا دوره محکومیت خود را در ایران بگذرانند. اما در عمل، به‌دنبال شکایت و اقدامات سیاسی و بین‌المللی در اروپا و آمریکا، دادستانی رومانی به غلامرضا منصوری هنوز اجازه خروج از رومانی و رفتن به بلغارستان را نداده است».

اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم روز ۲۹خرداد افزوده بود: «از این پیش‌تر ابوطالبی سفیر رژیم در رومانی نیز گزارش کرده بود که غلامرضا منصوری به سفارت مراجعه کرده و خواهان بازگشت به ایران است.

محلاتی و ابوطالبی هر یک جداگانه به تهران گزارش کردند که به‌خاطر ”خرابکاریها“ یک چالش جدید برای وزارت‌خارجه به‌وجود آمده است. سفارتهای رژیم به‌شدت از عدم همکاری برخی مقامات رژیم در این باره شاکی و گزیده هستند. در وزارت‌خارجه رژیم گفته می‌شود: «همه چیز به‌خوبی و به‌دور از چشم مطبوعات پیش میرفت. پرواز با مشکلات و هماهنگی‌های زیاد با دولت بلغارستان و طرفهای داخلی راه‌اندازی شد. مشکلات تحریم و سوخت رسانی به هواپیما حل شد. اما با وارد شدن مطبوعات و مصاحبه همه چیز خراب شد و الآن دادستانی بلغارستان و رومانی و آلمان موضوع را دنبال می‌کنند. اینها می‌خواهند اگر بتوانند با پول یا هر چیز دیگر او را راضی کنند که بیاید علیه جمهوری اسلامی حرف بزند» (سند موجود و قابل ارائه به دادگاه است)».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe929f6f-aac6-4fa4-ab85-06e992ec82fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات