728 x 90

اطلاعیهٔ مرکز کلیسای پروتستان آلمان در محکومیت قتل شهید قیام جواد روحی توسط دژخیمان خامنه‌ای

شهید قیام جواد روحی
شهید قیام جواد روحی

مرکز کلیسای پروتستان آلمان در منطقهٔ برلین و براندنبورگ طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد:جواد روحی در شرایط نامشخصی در یکی از زندانهای ایران درگذشت.

در ۱۵فوریه اسقف کریستین اشتبلاین در سمت خود به‌عنوان نماینده پناهندگی کلیسای پروستان در آلمان و از طرف کلیسای پروتستان برلین- براندنبورگریشه اوبرلاویتز، کفالت سیاسی زندانی ایرانی جواد روحی را برعهده گرفته بود.

اسقف اشتبلاین اعلام کرد: «خبر درگذشت جواد روحی مرا به‌شدت متأثر کرد. من برای آن مرد شجاع دعا می‌کنم که این همه رنج و بی‌عدالتی را متحمل شده است. او جان خود را برای آزادی و کرامت انسانی، برای برابری و حق آزادی بیان در کشورش به‌خطر انداخت. من برای خانواده و دوستان او دعا می‌کنم. ما نباید مردم ایران را فراموش کنیم».

اسقف کریستین اشتبلاین، با پذیرفتن این کفالت، در برابر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران موضع گرفت (وی گفت:). «به‌عنوان کلیسا، ما وظیفهٔ خود می‌دانیم که با معترضانی که با نقض حقوق‌بشر تهدید به‌زندان می‌شوند و شدیداً مورد سوءرفتار قرار می‌گیرند، همبستگی خود را اعلام کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc4033f3-4e7b-415b-8b04-437e3d88f9f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات