728 x 90

اسکای نیوز: برای چهارمین روز متوالی قیام اهواز ادامه داشت

درگیریهای شبانه در اهواز.
درگیریهای شبانه در اهواز.

اسکای نیوز در گزارشی از تظاهرات مردم اهواز گفت:‌ برای چهارمین روز پیاپی قیام  مردم اهواز علیه رژیم سرکوبگر در تهران ادامه داشت آنها خواستار حقوق‌شان هستند که از آن محروم بوده‌اند. افزایش آهنگ و تراکم این اعتراضات باعث شد که سپاه پاسداران نیروهای بیشتری به مناطق درگیری اعزام کند و کمیسیون امنیتی مجلس رژیم تصمیم گرفت که تلگرام در ایران  متوقف بشود.

تظاهرات شهروندان در اهواز گسترش یافته است و آبادان، حمیدیه، علوان و دهها مناطق دیگر را در برگرفته است. تظاهر کنندگان علیه سیاست سرکوبگرانه شعار دادند.

آنها همچنین شعارهای علیه سرکوب و شکنجه صدها زندانی در زندانهای ولایت فقیه دادند. پلیس و نیروهای سپاه پاسداران صدها خودرو نظامی و موتورهای مسلح را به مناطق تظاهرات فرستادند تا این‌که آنها را بترسانند. دهها نفر از تظاهر کنندگان تا به‌حال دستگیر شده‌اند.

حسن هاشمیان پژوهشگر سیاسی از واشینگتن به العربیه گفت:‌ این وضعیت رژیم حاکم در ایران و دست نشاندگان و مزدورانش در اهواز است این برخوردشان با مردم است. مردم حقوق مشخصی دارند ولی رژیم ایران بدین صورت عمل می‌کند و تلاش می‌کند که تظاهرات مسالمت‌آمیز را  به خشونت بکشاند و هزاران نیروی امنیتی از استانهای مجاور وارد کرده است تا مردم را سرکوب کنند...تظاهرات ادامه پیدا می‌کند و تظاهرات گسترده است...رژیم فکر می‌کرد که می‌تواند سرکوب کند و کسی با آن پاسخ نمی‌دهد که اشتباه می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb382752-fcd4-4d0e-8492-1caa03d3844d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات