728 x 90

اسکای نیوز: اعتصاب کامیون‌داران ایرانی، ایران را تقریباً فلج کرده است

اسکاي نيوز اعتصاب کاميوانداران عليه رژيم ايران
اسکاي نيوز اعتصاب کاميوانداران عليه رژيم ايران

با وارد شدن اعتصاب سراسری کامیون‌داران و رانندگان سنگین کلیه استانهای ایران به ششمین روز خود جمعی از پرسنل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز همبستگی و حمایتشان را از آنها اعلام کردند و به مقاومت و اتحاد تحسین‌انگیز این زحمتکشان درود فرستادند. آنها در بیانیه همبستگی خود نوشتند: در شرایطی که حکومت آخوندی تلاش می‌کند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تشکلهای قلابی فرمایشی صنفی مانع هر گونه اتحاد و تشکل مستقل میان کارگران و زحمتکشان شود،‌ شکل دادن به این اعتصاب سراسری و ادامه مقاومت برای گرفتن حقوق برای ما بسیار تقدیر برانگیز است.

تلویزیون اسکای نیوز ۵خرداد۹۷نیز در اشاره به اعتصاب کامیون‌داران ایران که هم‌اکنون وارد ششمین روز خود شده در گزارشی گفت: اعتصاب کامیونداران در ایران که ایران را تقریباً فلج کرده یکی از سلسله اعتراضاتی است که در ایران رو به افزایش است.

در این گزارش همچنین آمده است: در ایران سالهاست که بحرانهای اقتصادی و معیشتی بیشتر شده است و مقامات این رژیم توان متوقف کردن آنها را نداشته‌اند.

آخرین نمود اعتراضات در این کشور که اقتصادش در حال فروپاشی است اعتصاب دهها هزار راننده کامیون است.

بخش حمل‌‌ و نقل در ایران عصب حیاتی این کشور در زمینه حمل و نقل کالا و سوخت است. رانندگان کامیون ها می‌گویند از سالها پیش در حالی است که قیمت سوخت افزایش پیدا کرده از کمی قیمت حمل و نقلی که مقامات رژیم به آنها تحمیل کرده ناراضی بوده‌اند. آنها تأکید می‌کنند که برخلاف افزایش ضررهای مالی آن، عوامل رژیم به مشکلاتشان توجه نمی‌کنند بلکه به‌جای دادن راه‌حل برای مشکلات زندگی آنها هزینه بیمه را افزایش می‌دهند.

این اعتصاب سراسری است

یک مقام مسؤل در وزارت نفت رژیم گفته است اعتصاب رانندگان کامیون باعث شده تا بسیاری پمپ بنزین‌ها بسته شوند و در شهرها و استانهای ایران بحرانی واقعی ایجاد شود.

در تهران، اهواز، اصفهان و دیگر استانهای ایران دهها پمپ بنزین تعطیل شده است. این اعتصاب ۳۱استان ایران شامل یزد، قم، اصفهان، اهواز، تبریز و زنجان، کرمان و بندرعباس، سیستان و بلوچستان و سایر استانهای ایران را در بر گرفته است. رانندگان اعتصابی متعهد شده‌اند تا اعتصابشان را تا پاسخگویی مقامات رژیم به خواسته‌هایشان ادامه دهند. آنها دولت را متهم به دروغگویی می‌کنند چرا که به وعده‌هایی که سالها در بالابردن هزینه حمل ونقل داده عمل نکرده است.

این حرکت اعتراضی قدرتمندترین اقدام تاثیرگذار در ایران است. پیش از آن نیز ایران شاهد سلسله اعتراضات و تظاهرات کارگران، معلمین، فعالان سیاسی و بخشهای دیگر جامعه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6e7c28e-4702-41ce-869b-05c0e2f403f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات