728 x 90

اسراییل فرودگاه دمشق و پایگاه اصلی دفاع هوایی سوریه را گلوله‌باران کرد

عملیات نیروهای اسراییل در نزدیکی مرز سوریه - عکس از رویترز
عملیات نیروهای اسراییل در نزدیکی مرز سوریه - عکس از رویترز

خبرگزاری رویترز جمعه ۸دی، در گزارشی نوشت: منابع ارتش و اطلاعات سوریه گفته‌اند از شروع جنگ در غزه در ۷ اکتبر، اسراییل جدیدترین حمله هوایی خود را به یک پایگاه اصلی دفاع هوایی سوریه در جنوب سوریه انجام داد.

یک منبع اطلاعاتی ارتش رژیم اسد و یکی دیگر از مقامات امنیتی منطقه‌یی گفته‌اند احتمال می‌رود این حملات یک پایگاه دفاع هوایی ارتش سوریه و یک ایستگاه راداری در منطقه تل الصحن Tel al-Sahn در استان سویدا در جنوب غربی سوریه را هدف قرار داده باشد...
ماه گذشته، یک سامانه دفاع ضدهوایی دیگر در تل‌قلیب و تل مسیح Tel Qulaib and Tel Maseeh در جنوب سوریه مورد اصابت قرار گرفت که به‌گفته منابع ارشد اطلاعاتی، کارزار شدید اسراییل برای ایجاد اختلال در سیستم‌های دفاع هوایی سوریه بود که رژیم ایران در توسعه آن مشارکت داشت.
یک منبع نظامی اظهار داشت رژیم ایران تلاش‌های خود را برای ارائه سامانه‌های پدافند هوایی به سوریه افزایش می‌دهد که می‌تواند اثربخشی حملات اسراییل را از بین ببرند.
کارشناسان نظامی اسراییل گفته‌اند که این حملات با هدف کند کردن نفوذ فزاینده رژیم ایران در سوریه است.

 

دیده بان حقوق‌بشر سوریه در همین رابطه نوشت: اسراییل منطقه فرودگاه بین‌المللی دمشق و گردان پدافند هوایی در السویداء را گلوله‌باران کرد

نیروهای اسراییلی یک روز پس از آغاز فعالیت مجدد فرودگاه دمشق پس از ۶۵روز که از دور سرویس خارج شده بود پس از حمله اسراییل در ۲۲ اکتبر، به منطقه فرودگاه بین‌المللی دمشق موشک شلیک کردند.

هم‌چنین، نیروهای اسراییلی یک ایست بازرسی یک گردان پدافند هوایی در تل صحن Tel Sahn در شرق روستای الحویه Al-Hueya در حومه جنوبی السویداء را با موشک هدف قرار دادند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28c7110b-0a56-47df-8232-2af2f757fd39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات