728 x 90

وال استریت ژورنال:

اسراییل با تأخیر در تهاجم به غزه به‌منظور استقرار دفاع موشکی آمریکا موافقت کرده است

سیستم دفاع موشکی تاد آمریکا
سیستم دفاع موشکی تاد آمریکا

وال استریت ژورنال روز ۳آبان ۱۴۰۲ خبر داد که اسراییل با به تعویق انداختن تهاجم به غزه موافقت کرده است تا آمریکا بتواند دفاع موشکی خود را به منطقه برساند.
مقامات آمریکایی و اسراییلی گفتند که اسراییل در حال حاضر با درخواست ایالات متحده برای ایجاد دفاع هوایی برای محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه قبل از حمله زمینی مورد انتظار به غزه موافقت کرده است.

پنتاگون در تلاش است تا نزدیک به دوازده سامانه دفاع هوایی را در منطقه مستقر کند، از جمله برای نیروهای آمریکایی که در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی خدمت می‌کنند تا از آنها در برابر موشکها و راکتها محافظت کند. مقامات ایالات متحده تاکنون اسراییلی‌ها را متقاعد کرده‌اند که تا زمانی که این قطعات در اوایل این هفته قرار داده شوند، خودداری کنند.

مقامات گفتند که اسراییل هم‌چنین در برنامه‌ریزی خود تلاش برای ارسال کمکهای بشردوستانه به غیرنظامیان داخل غزه و هم‌چنین تلاشهای دیپلماتیک برای آزادی بیشتر گروگانهای حماس را در نظر می‌گیرد.

مقامات آمریکایی گفتند، اما تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی یک نگرانی اساسی است. ارتش ایالات متحده و سایر مقامات بر این باورند که پس از آغاز تهاجم، نیروهای آمریکایی مورد هدف گروه‌های مختلف شبه‌نظامی قرار خواهند گرفت.

به گفته مقامات آمریکایی، تاکنون حداقل ۱۳حمله در عراق و سوریه با استفاده از پهپاد و موشک صورت گرفته است که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و انهدام یک پهپاد آمریکایی شده است. مقامات دفاعی گفتند که دست‌کم ۲۲سرباز در سوریه و ۱۰نفر دیگر در عراق زخمی شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/382e9c8b-d58b-41b8-9380-3f6527b6ff5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات