728 x 90

استمرار قیام عراق - رویترز: درگیری معترضان با نیروهای امنیتی عراقی در جنگ پلها + فیلم و عکس

این خبر تکمیل می‌شود.

 

فیلمهایی از درگیری مردم و جوانان شورشی عراقی در خیابانها و پلهای بغداد با مزدوران رژیم آخوندی:

خبرگزاری رویترز: درگیری تظاهرات‌کنندگان با نیروهای امنیتی عراقی در جنگ پلها

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی از قیام مردم عراق با عنوان نیروهای امنیتی عراقی در جنگ پلها، تظاهرات‌کنندگان را پراکنده کردند گفت: نیروهای امنیتی عراقی روز چهارشنبه برای پراکندن تظاهرات‌کنندگان در مرکز بغداد اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند این در حالیست که بزرگترین تظاهراتهای ضددولتی به سراسر پایتخت عراق گسترش یافته است...

خبرنگار رویترز افزود: منابع امنیتی و انرژی گفتند تظاهرات‌کنندگان روز چهارشنبه ورودی به پالایشگاه ناصریه را مسدود کردند و از ورود کامیونهای سوخت به پالایشگاه ممانعت به‌عمل آوردند...

 

ادامه درگیریها در بصره و تسلط جوانان عراقی بر بندر ام قصر

به گزارش الحدث قیام‌کنندگان بر بندر ام قصر کاملاً مسلط هستند... بنا‌ به این گزارش درگیریها میان قیام‌کنندگان و نیروهای امنیتی و پلیس عراق در اطراف ساختمان استانداری در بصره جریان دارد.

 

تظاهرات‌کنندگان در کربلا در استانداری را به آتش کشیدند

السومریه نیوز به‌نقل از یک منبع امنیتی در استان کربلا نوشت:‌ روز چهارشنبه عده‌یی در ساختمان استانداری را به آتش کشیدند.

این منبع افزود در جریان این درگیری که شبانه ادامه داشت، نیروهای امنیتی به طرف تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 

معترضان عراقی خشم خود را علیه رژیم ایران آشکار می‌کنند

خبرگزاری آسوشیتدپرس معترضان در میدان تحریر بغداد دوباره از کفشهای خود استفاده می‌کنند، با آنها بر بنرهای تصاویر خامنه‌ای، ضربه می‌زنند. خشم شدیدتر تظاهرات‌کنندگان در جنوب عراق فوران کرده است، جایی که معترضان دفتر مرکزی احزاب (وابسته به رژیم ایران) و شبه‌نظامیان مرتبط با رژیم ایران را آتش زدند و بمبهای آتش‌زا به سمت کنسولگری رژیم ایران پرتاب کردند.

این خبرگزاری افزود: معترضان هم‌چنین با هدف قرار دادن احزاب و شبه‌نظامیان سیاسی شیعه با روابط نزدیک با تهران، خشم طولانی‌مدت خود از نفوذ ایران در این کشور ابراز کرده‌اند...

قیام در عراق و اعتراضات مشابه ضددولتی در لبنان، برای متحدان اصلی ایران در شرایطی که تهران تحت فشار تحریمهای ایالات متحده قرار دارد، تهدید مطرح می‌کند.

 

آخرین خبرهای امروز قیام در عراق: 

بغداد و میدان تحریر، سنگر قیام مردمی علیه علیه دست‌نشاندگان ولی‌فقیه در عراق، روز چهارشنبه نیز صحنه درگیریهای گسترده بود. به گزارش الحدث، در حالیکه میدان تحریر بغداد هم‌چنان در کنترل انقلابیون است، مزدوران سرکوبگر با گلوله‌های جنگی به سمت قیام‌کنندگان شلیک کردند.

الحدث گفت به‌دنبال پیشروی قیام‌کنندگان دولت بانکهای مرکزی و رافدین را بست

 

در کربلا درگیریهای گسترده از صبح چهارشنبه شروع شد. به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی دوتن از جوانان شهید و دهها تن مجروح شدند.

در کربلا معلمان به صفوف قیام‌کنندگان پیوستند و روز چهارشنبه تظاهراتی برپا کردند

 

در ام قصر جوانان شورشی به قیام خود علیه حاکمان فاسد و وحوش خامنه‌ای ادامه دادند. بندر ام قصر هم‌چنان در کنترل جوانان این شهر است

 

جوانان دلیر ام قصر برای ممانعت از ورود خودروهای زرهی به شهر در مقابل آن دراز کشیدند.

 

یکی از جوانان شورشی‌ام قصر که در جریان تسخیر این شهر و درگیری با مأموران امنیتی و وحوش خامنه‌ای بوده است می‌گوید کسانی که به ما شلیک می‌کردند ایرانی بودند

 

در بصره و میسان و کوت و نجف و دیوانه و ذی‌قار و بابل تظاهرات و درگیریهای گسترده تا پاسی از شب سه‌شنبه ادامه داشت.

در میسان مردم به‌پاخاسته شعار می‌دادند: این وعده این وعده رژیم ایران دیگر باقی نمی‌ماند

 

جوانان شورشی عراقی در کانالهای خبری خود از به ‌تهاجم به منازل سه تن از وابستگان گروه‌های دست‌نشانده خامنه‌ای در شطره ناصریه خبر دادند و اسامی آنها را زینب الخزرجی از باند نوری مالکی، نمنی الغرابی از باند هادی عامری و ناجی السعیدی از گروه مقتدی صدر، اعلام کردند

 

وزیر خارجه آمریکا درباره قیامهای عراق و لبنان اعلام کرد: مردم عراق و لبنان خواستار باز پس‌گیری کشورهایشان هستند. مردم عراق و لبنان دریافته‌اند که بالاترین صادرات رژیم ایران فساد است که به شکل بدی جامه انقلاب به ‌آن پوشانده است

مایک پمپئو افزود: این حق عراق و لبنان است که مسیر پیش روی خود را رها از دخالت‌های خامنه‌ای در دست بگیرند

 

سفارت آمریکا در بغداد، طی بیانیه‌ی کشتار و ربودن قیام‌کنندگان عراقی را محکوم کرد.

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: دولت عراق بایستی سریعاً با خواسته شهروندانی که به‌دنبال اصلاحات هستند همکاری کند. هر گونه کشتار و ربودن معترضان بی‌سلاح و تهدید آزادی بیان محکوم است.

 

 

تظاهرات در العماره و کربلا

تلویزیون العربیه گزارش داد: در شهر العمارة مرکز استان میسان تظاهرکنندگان علیه رژیم ایران شعار سردادند: این پیمان ماست. که نگذاریم رژیم ایران در کشور ما باقی بماند

اسکای نیوز نیز در گزارشی از تظاهرات مردم کربلا در روز چهارشنبه گفت: دو تظاهرکننده طی درگیریهای امروز در شهرکربلا به قتل رسیدند.  اسکای نیوز افزود: درگیریها در نزدیک مقر استانداری کربلا رخ داد. پیش از این تظاهرکنندگان به کنسولگری رژیم ایران حمله و تلاش کردند آن‌را به آتش بکشند.

 

وال استریت ژورنال: ‌رژیم ایران هدف تظاهرات‌کنندگان در عراق و لبنان

وال استریت ژورنال نوشت: بزرگترین سلسله تظاهرات طی دهه‌ها در عراق و لبنان جریان دارد، در حالی‌که تظاهرات‌کنندگان دنبال سرنگونی نظم سیاسی هستند، یک چالش مستقیم برای دخالت رژیم ایران در هر دو کشور است.

به‌نوشته وال استریت ژورنال تظاهرات‌کنندگان در شهر کربلا با کوکتل مولوتف به کنسولگری رژیم ایران در این شهر حمله کردند و پرچم عراق را در روی دیوارهای این کنسولگری برافراشتند. نیروهای امنیتی در پراکنده کردن جمعیت با مهمات جنگی ۳تن را کشتند... تظاهرات‌کنندگان تهران را مسئول حاکمیت ضعیف و خشونت صورت گرفته توسط متحدانش می‌دانند.

قیام  عراق - پل شهدا در بغداد  امروز چهارشنبه ۱۵ابان۹۸

 

احمد نوجوان عراقی از دیالی به جوانان قیامی و شورشی پیوسته است. و بر روی پل سنک در حال نبرد برای آزادی کشورش - میگوید از هیچ چیزی نمی‌ترسد

ناصریه  - قیام کنندگان: وعده می‌دهیم که رژیم ایران دیگر در اینجا باقی نخواهد ماند

درگیری امروز تظاهرکنندگان با "نیروهای حشدالشعبی و وابسته به سپاه پاسداران تروریستی"  در خیابان الرشید در مرکز بغداد که به فرار این نیروها انجامید.

 

خشم جوانان عراقی در استان کربلا و ذی قار و آتش زدن منازل نمایندگان مجلس عراق

تظاهرکنندگان عراقی شامگاه سه‌شنبه ۱۴آبان تلاش کردند ساختمان استانداری را در استان کربلا به تصرف خود درآورند و جمعی از تظاهرکنندگان در استان ذی قار نیز خانه‌های متعلق به نمایندگان را به آتش کشیدند.

العربیه  نوشت: جمعی از تظاهرکنندگان در استان ذی قار ( جنوب عراق ) خانه‌های متعلق به نمایندگان احزاب در این استان را به آتش کشیدند. تظاهرکنندگان خشمگین شامگاه سه‌شنبه منازل سه تن از نمایندگان شهرستان الشطره در شمال شهر ناصریه را آتش زدند.

این منازل متعلق به ناجی السعیدی از فراکسیون سائرون و منی الغرابی از فراکسیون الفتح و زینب الخزرجی از فراکسیون القانون بود.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری عراق، معترضان همچنان بندر ام قصر در بصره را بسته‌اند .دیدبان حقوق بشر عراق خبر داد که در جریان درگیری‌های ام قصر دست کم دو تن کشته شدند.

 

سفارت آمریکا، کشتار و ربودن معترضان در عراق را محکوم کرد 

سفارت آمریکا روز چهارشنبه ۱۵آبان۹۸ طی بیانیه‌یی در بغداد کشتار و ربودن معترضان در خیابان‌های این شهر و شهرهای دیگر عراق به دست نیروهای امنیتی را محکوم کرد.

به گزارش العربیه سفارت آمریکا در بغداد تأکید کرد آمریکا به‌شدت از یک عراق امن و شکوفا که بتواند در مقابل گروه‌های خشونت طلب و بنیادگرا از خودش دفاع کند حمایت می‌کند.

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: دولت عراق بایستی سریعاً با خواسته شهروندانی که به‌دنبال اصلاحات هستند همکاری کنند و هر گونه کشتار و ربودن معترضان بی‌سلاح و تهدید آزادی بیان را محکوم نمود.

این بیانیه می‌افزاید معترضان «باید آزاد باشند تا خود درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند».

 

قیام مردم عراق امروز چهارشنبه ۱۵آبان۹۸ ادامه دارد.

اسکای نیوز گزارش داد: تظاهراتی گسترده و جنگ و گریز میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در نزدیک پل شهدا در بغداد جریان دارد.

در این درگیریها مأموران با شلیک گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور دهها تن را مجروح کردند.

بنا‌ به این گزارش تظاهر کنندگان در عراق صحبت‌های نخست‌وزیر مبنی بر نبود جایگزینی برای حکومتش را رد کردند.

 

نمایشگاه تصاویر شهیدان قیام عراق در میدان تحریر بغداد - کوه احد(مطعم الترکی) -۱۵آبان۹۸

شهر رمیثه در استان مثنی - دانشجویان و دانش آموزان - اعتراض مدنی -۱۵آبان۹۸

قیام عراق - زدن لنگه کفش به قاسم سلیمانی

قیام عراق - زدن لنگه کفش به قاسم سلیمانی

قیام عراق - شعار در خیابانهای عراق - سرنگونی رژیم ایران

قیام عراق - شعار در خیابانهای عراق - سرنگونی رژیم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d829a615-457d-4468-a024-7fdd01c232d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات