728 x 90

استمرار قیام در عراق - فاکس نیوز: آنچه در عراق هدف قرار گرفته، رژیم ایران است + فیلم و عکس

این خبر تکمیل می‌شود.

 

فاکس نیوز: آنچه در عراق هدف قرار گرفته رژیم ایران است

فاکس نیوز در گزارشی از قیام مردم عراق گفت: ‌جوانان به‌خاطر فساد، نبود کار و خدمات عمومی ضعیف در کشوری که غنی از انرژی است، خشمگین هستند.

این منبع افزود: آن‌چه که به‌طور خاص هدف قرار گرفته، رژیم ایران است که کنسولگری‌اش در جنوب عراق به آتش کشیده شد. رژیم ایران متهم است که بر دولت عراق، اقتصاد آن و نیز ارتش آن از طریق شبه‌نظامیانش تسلط دارد.

 

نگرانی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل از قتلهای عامدانه در عراق

کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد طی بیانیه‌یی عمیقاً نسبت به قتلهای عامدانه توسط عناصر مسلح در عراق ابراز نگرانی کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ عامل اکثریت کشته‌شدگان و مجروحان، استفاده از مهمات جنگی توسط گروه‌های شبه‌نظامی است.

 

تظاهرات در بغداد و استانهای نجف،کربلا، دیوانیه و ذیقار

اسکای نیوز در گزارشی از قیام مردم در روز جمعه در بغداد گفت: تظاهرات در بغداد بر اثر اخبار بصره به‌طور جدی گسترده است. تظاهرات‌کنندگان در نزدیک پل احرار حضور دارند و تلاش می‌کنند به نیمه پل برسند و آنرا هم‌چون پل سنک و جمهوری ببندند. در مقابل، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند. در سایر استانها از جمله نجف، کربلا، دیوانیه و ذیقار تظاهرات‌کنندگان به‌طور گسترده به خیابانها آمده‌اند.

 

تظاهرات و درگیری در بصره

به گزارش تلویزیون العربیه الحدث به‌رغم حضور گسترده نیروهای عراقی، تظاهرات در میدان البحریه بصره جریان دارد. بنا‌به این گزارش شلیک گلوله جنگی توسط نیروهای عراقی در خیابانهای بصره بر روی تظاهرات‌کنندگان شمار کشته‌شدگان را به ۱۲تن رساند.

اسکای نیوز نیز گزارش داد: در بصره جوانان شورشی به‌ ساختمان اطلاعات و امنیت این شهر حمله کردند و برج نگهبانی آن را به آتش کشیدند.

 

میدان تحریر بغداد همین الان

 

بصره - درگیری مزدوران حشدالشعبی وابسته به خامنه‌ای با مردم و جوانان قیامی و شورشی

تجارب جوانان عراقی برای  خنثی کردن گازهای اشک  آور ساخت رژیم ایران

 

محاصره استانداری بصره توسط تظاهرات کنندگان 

بر اساس گزارشهای دریافتی قیام کنندگان عراقی در شهر بصره با تجمع گسترده در مقابل استانداری این شهر آن را به محاصره خود درآورده‌اند. شایان ذکر است که صبح‌گاه امروز نیروهای امنیتی به تجمع قیام کنندگان حمله کرده و شماری از آنها را کشته و زخمی کردند. تجمع کنندگان در اعتراض به این هجوم وحشیانه امشب استانداری این شهر را محاصره کرده‌اند.

 

 

تجمع گسترده در میدان تحریر بغداد

در همبستگی با تظاهرات کنندگان در بصره امشب جمعیت عظیمی در میدان تحریر بغداد تجمع کرده و با اعلام همبستگی با مردم بصره نسبت به کشتار عراقیان توسط نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

 

شلیک گلوله‌های جنگی توسط نیروهای امنیتی و حشدالشعبی بسوی تظاهرکنندگان در بصره، شامگاه امروز جمعه ساعت ۱۹۲۰ به وقت محلی

 

آخرین خبرها از قیام و وقایع عراق

روز جمعه قیام مردم عراق در بغداد، بصره و سایر شهرها علیه دست‌نشاندگان رژیم ولایت‌فقیه ادامه دارد..

در بصره جوانان شورشی به ساختمان اطلاعات و امنیت حمله کردند و برج نگهبانی آن را به آتش کشیدند.

در جریان قیام بصره بر اثر شلیک بسیجیان موسوم به حشدالشعبی و پاسداران شماری دیگر از قیام‌کنندگان عراقی جان باختند.

شمار شهدا در بصره از روز پنجشنبه تاکنون به ۱۲نفر رسیده است.

 

به گزارش اسکای نیوز منابع پزشکی در بغداد اعلام کردند شش تن از کشته‌شدگان در نزدیکی پل شهدا در بغداد جان خود را از دست داده‌اند.

اسکای نیوز هم‌چنین گفت از روز پنجشنبه شش نفر دیگر در پل شهدای بغداد به‌شهادت رسید ه و صدها تن مجروح شده ند

در بغداد جوانان شورشی با درست کردن سپر با گلوله‌های گاز اشک‌آور مقابله می‌کنند. این گلوله‌ها در موارد متعدد باعث شهادت قیام‌کنندگان می‌شود. چرا که نوع و ابعاد آن طوری است که مانند گلوله جنگی عمل می‌کند.

در کربلا که طی روزهای اخیر شاهد تهاجم جوانان شورشی به ساختمان استانداری و کنسولگری رژیم آخوندی بودیم وحوش خامنه‌ای و بسیجیان آن در عراق به چادرهای قیام‌کنندگان یورش بردند و تعدادی را آتش زدند.

 

یک زن قیام‌کننده به تلویزیون العربیه گفت: اینها به ما گاز اشک اور شلیک می‌کنند و هر بار هم نوع آنرا قوی‌تر می‌کنند اما مردم عراق هر چه بیشتر مقاومت خواهند کرد

یک قیام‌کننده دیگر گفت: ما تا آخرین دقیقه عمرمان دست از تظاهرات برنخواهیم داشت. حرمت مسلمانان ایجاب می‌کند که دزدان و فاسدین را افشا کنیم.

 

قیام مردم عراق هر روز طیفهای بیشتری را در بر می‌گیرد. در بغداد جمعی از شهروندان ناشنوایان در تظاهراتی خشم خود را علیه حکومت فاسدان ابراز کردند. صحنه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی حمایت زیادی را برانگیخته است.

 

در میدان تحریر بغداد، قیام‌کنندگان خشم و انزجار خود را از دست‌نشاندگان جنایت‌پیشه خامنه‌ای ابراز می‌کنند. آنها با اعدام مترسک نوری مالکی به همه قاتلان فرزندان عراق هشدار می‌دهند که چنین سرنوشتی در انتظار آنهاست.

 

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی تحقیقی اعلام کرد نارنجکهای مورد استفاده نیروهای عراقی که عامل کشتار قیام‌کنندگان است ساخت رژیم ایران است.

این تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر نارنجکهای «اسلوبودا چاچاک M۹۹ » ساخت صربستان، بخشی دیگری از این نارنجکهای پرتابی از نوع نارنجکهای اشک‌آور M۶۵۱و نارنجکهای دودزای M۷۱۳هستند که توسط وزارت دفاع رژیم ایران ساخته شده‌اند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل این نارنجکها نه برای متفرق کردن جمعیت بلکه به قصد کشتن افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی مواردی که به مرگ منتهی شده، به‌خاطر اصابت و نفوذ این نارنجکها به داخل بدن یا جمجمه بوده است.

 

تلویزیون العربیه الحدث نیز ضمن انتشار گزارش عفو بین‌الملل فیلمهایی از این جنایت را نشان داد و گفت:‌

قدرت نارنجکهایی که از طرف نیروهای عراقی به سوی مردم شلیک شده‌اند، ۱۰برابر بیشتر از حد استاندارد و ساخت وزارت دفاع رژیم ایران است. این نارنجکها که اساساً کاربرد نظامی دارند، وزن آنها ۲۵۰گرم و به قطر ۴۰میلیمتر هستند.. در حالی‌که گلوله‌های استاندارد گاز اشک‌آور تنها ۵۰گرم وزن دارند و قطر آنها ماکزیمم به ۳۷میلیمتر می‌رسد. عفو بین‌الملل خواستار حسابرسی از جنایتکاران شد

 

ایاد علاوی نخست‌وزیر پیشین عراق کشتار قیام‌کنندگان و دخالت‌های رژیم آخوندی در عراق را محکوم کرد

ایاد علاوی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت:‌ هر کسی که از سلاح استفاده کرده و تظاهرات‌کنندگان بیگناه را به‌قتل رسانده باید مورد حسابرسی قرار گیرد. این‌که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم ایران گفت این تظاهرات‌کنندگان داعشی هستند. یعنی به خودش اجازه می‌دهد که مردم عراق را داعش بنامد. در زیر چنین سقفی چگونه امکان گفتگو وجود دارد؟ این گفتگو قابل‌قبول نیست و گمان نمی‌کنم که تظاهرات‌کنندگان آماده ورود به چنین گفتگویی باشند.

انجام هر گونه گفتگو بین تظاهرات‌کنندگان و حکومت در سایه نفوذ شبه‌نظامیان و بکارگیری گلوله بعید است.

 

کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از دولت عراق خواست حق مردم برای تظاهرات و تجمع مسالمت‌آمیز را به‌رسمیت بشناسد و تمام کسانی که از زور و خشونت بر علیه تظاهرات‌کنندگان و روزنامه‌نگاران استفاده کردند را مورد حسابرسی قرار دهد.

در بیانیه مشترک الیوت انگل نماینده حزب دموکرات و رئیس این کمیته و مایکل مک کال نماینده ارشد حزب جمهوری خواه در این کمیته آمده است: ما شاهد افزایش خشونتهایی بودیم که توسط نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های شبه‌نظامی انجام شده است. این غیرقابل قبول است. ما از دولت عراق می‌خواهیم نسبت به تصمیم قطع اینترنت تجدید نظر کرده و محدودیتهای اعمال شده بر روی شبکه‌های اجتماعی را بردارد.

 

اتحادیه اروپا سرکوب تظاهرات‌کنندگان در عراق را محکوم کرد و خواهان عاملان جنایت علیه اعتراض‌کنندگان شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: در ۷نوامبر (۱۶آبان)، نیروهای امنیتی عراق ده تن از تظاهرات‌کنندگان را کشته و دهها نفر دیگر را زخمی کردند. در مرکز بغداد، جایی که نیروهای امنیتی به سمت تظاهرات‌کنندگان مهمات زنده و گاز اشک‌آور شلیک کردند، شش تن کشته و حداقل ۴۱نفر زخمی شدند.

هزاران معترض ضددولت، بیشتر آنان از جوانان بیکار، در تظاهرات بی‌وقفه علیه کیفیت پایین زندگی شرکت کرده‌اند. آنها خواستار تغییر کامل سیستم سیاسی هستند.

بیانیه اتحادیه اروپا می‌افزاید: اتحادیه اروپا انتظار دارد از مرتکبین جرم علیه قیام‌کنندگان حسابرسی به‌عمل بیاید.

 

کنگره آمریکا خواستار حسابرسی از قاتلان تظاهرات‌کنندگان و راه‌اندازی دوباره اینترنت در عراق شد

کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از دولت عراق خواست که حق مردم برای تظاهرات و تجمع مسالمت‌آمیز را به‌رسمیت بشناسد و تمام کسانی که از زور و خشونت بر علیه تظاهرات‌کنندگان و روزنامه‌نگاران استفاده کردند را مورد حسابرسی قرار دهد.

الیوت انگل نماینده حزب دموکرات و رئیس این کمیته در بیانیه مشترکی با مایکل مک کال نماینده حزب جمهوری خواه از دولت عراق خواست که نسبت به تصمیم قطع اینترنت تجدید نظر کرده و محدودیتهای اعمال شده بر روی شبکه‌های اجتماعی را بردارد.

در این بیانیه هم‌چنین از بغداد خواسته شده است که متعهد شود همه احزاب سیاسی، گروه‌های قومی و جوامع با صلح و آرامش در یک عراق قدرتمند، مستقل و مرفه زندگی کنند.

هنوز اینترنت در بغداد و اکثر استانها به‌طور کامل قطع است.

 

عفو بین‌الملل: نارنجکهای مورد استفاده نیروهای عراقی ساخت رژیم ایران و عامل کشتار قیام‌کنندگان عراقی است

عفو بین‌الملل اعلام کرد بر اساس تحقیقاتی که انجام داده است نارنجکهای مورد استفاده نیروهای عراقی ساخت رژیم ایران و عامل کشتار قیام‌کنندگان عراقی است.

 عفو بین‌الملل اعلام کرد این تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر نارنجکهای «اسلوبودا چاچاک M۹۹» ساخت صربستان، بخشی دیگری از این نارنجکهای پرتابی از نوع نارنجکهای اشک‌آور M۶۵۱و نارنجکهای دودزای M۷۱۳هستند که توسط وزارت دفاع رژیم ایران ساخته شده‌اند.

عفو بین‌الملل می‌افزاید: این نارنجکها نه برای متفرق کردن جمعیت بلکه به قصد کشتن افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی مواردی که به مرگ منتهی شده، به‌خاطر اصابت و نفوذ این نارنجکها به داخل بدن و یا جمجمه بوده است.

 

اتحادیه اروپا خشونت مرگبار در عراق را محکوم کرد

نیو یوروپ ۸نوامبر ۲۰۱۹:

در ۷نوامبر، روزی دیگر از اعتراضات مرگبار، نیروهای امنیتی عراق ۱۰نفر را کشته و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.

در مرکز بغداد، جایی که نیروهای امنیتی به سمت تظاهرات‌کنندگان شلیک مستقیم و گاز اشک‌آور پرتاب کردند، شش تن کشته و حداقل ۴۱نفر زخمی شدند.

هزاران معترض ضددولت، بیشتر آنان از جوانان بیکار، در تظاهرات بی‌وقفه علیه کیفیت پایین زندگی شرکت کرده‌اند. دولت حاکم را، مقصر می‌دانند و خواستار تغییر کامل سیستم سیاسی هستند.

اتحادیه اروپا در بیانیه صادر شده توسط مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، فدریکا موگرینی، خشونت را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا اظهار داشت، «اتحادیه اروپا انتظار دارد از مرتکبین همه تخلفات حسابرسی به‌عمل بیاید. نارضایتی از نتیجه تحقیقات قبلی در مورد خشونت استفاده شده در اعتراضات باید مورد توجه قرار گیرد».

 

استمرار قیام در عراق - الحره: تعداد کشته‌ها در بصره و ام قصر بعد از جان باختن دو مجروح به ۱۲نفر رسید.

جنایت مزدوران حشدالشعبی و امنیتی در بصره  بامداد ۱۷ آبان ماه، شلیک مستمر و بی امان به سمت قیام کنندگان در بصره 

بر اساس گزارش دیده‌بان اینترنتی نت بلاکس عراقیها برای چهارمین روز با قطع تقریباًً کامل اینترنت مواجه هستند. این شرکت گزارش کرد این نگرانی فزاینده وجود دارد که مسدود کردن اینترنت ثبت نقض حقوق‌بشر را با مانع مواجه می‌کند، ارتباط و اتصال اینترنتی در حد ۳۵درصد می‌باشد.

 

فیلمها و تصاویری از قیام عراق در شهرهای مختلف و بغداد در میدان تحریر - کوه احد(مطعم الترکی)

جوان عراقی شورشی با بدست گرفتن پرچم عراق به سمت مزدوران حشدالشعبی میرود و پرچم کشورش را در  مقابل دشمن به اهتزاز در می‌آورد.

پل جمهوری و کمک رسانی و پشتیبانی از رزمندگان آزادی

پل جمهوری- و تلاش  رزمندگان و جوانان عراقی برای آزادی کشورشان از یوغ رژیم آخوندی

 

تصاویری از جوانان و مردم عراق در میدان تحریر بغداد 

میدان تحریر - کتابخانه برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کتابخانه برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کتابخانه برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کتابخانه برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر - کلاس آموزش برای جوانان و مردم شورشی

میدان تحریر -نقشه العراق با پوکه‌های گاز اشک‌آور

میدان تحریر -نقشه العراق با پوکه‌های گاز اشک‌آور

میدان تحریر -حضور جوانان و نوجوانان دختر و پسر عراقی

میدان تحریر -حضور جوانان و نوجوانان دختر و پسر عراقی

میدان تحریر -کمکهای مردمی و پزشکی

میدان تحریر -کمکهای مردمی و پزشکی

میدان تحریر -رزمنده عراقی با شعار وطنم را می‌خواهم

میدان تحریر -رزمنده عراقی با شعار وطنم را می‌خواهم

میدان تحریر -رزمنده عراقی در صحنه نبرد پرتوان و پرتلاش و با روحیه بالا

میدان تحریر -رزمنده عراقی در صحنه نبرد پرتوان و پرتلاش و با روحیه بالا

میدان تحریر -سپرهای اهدایی به رزمندگان برای مقابله با مزدوران حشدالشعبی

میدان تحریر -سپرهای اهدایی به رزمندگان برای مقابله با مزدوران حشدالشعبی

کارگاه ساخت سپرهای اهدایی به رزمندگان برای مقابله با مزدوران حشدالشعبی

کارگاه ساخت سپرهای اهدایی به رزمندگان برای مقابله با مزدوران حشدالشعبی

رزمنده شورشی در حال مقابله با شلیک گاز اشک‌آور

رزمنده شورشی در حال مقابله با شلیک گاز اشک‌آور

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d088b1d1-b274-46a4-8d89-a84fb0814680"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات