728 x 90

استقبال هیأت سازمان ملل از حکم محکومیت افسر اطلاعات رژیم اسد در دادگاه آلمان

محکومیت افسر اطلاعات رژیم اسد در دادگاه آلمان
محکومیت افسر اطلاعات رژیم اسد در دادگاه آلمان

کمیسیون مستقل تحقیقات بین‌المللی سازمان ملل متحد در مورد سوریه روز پنجشنبه ۲۳دی با استقبال از حکم محکومیت افسر اطلاعاتی سابق سوریه انور. ر. که به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاهی در آلمان متهم شده بود تأکید کرد: «باید برای تحقق عدالت برای قربانیان و بازماندگان سوری اقدامات بیشتری انجام شود».
در همین رابطه پائولو سرجیو پینیرو، رئیس کمیسیون در سخنانی گفت: «احکامی مانند امروز نشان‌دهنده پیشرفت بسیار مورد نیاز در جهت دستیابی به عدالت برای قربانیان و بازماندگان جنایات جنگی در سوریه است علی‌رغم این واقعیت که مسیرهای پاسخگویی در سوریه و شورای امنیت سازمان ملل محدود شده است».

خاطر نشان می‌شود که انور ر. به جرم همدستی در شکنجه هزاران نفر از سال۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ در شکنجه‌گاه الخطیب (شعبه ۲۵۱) اطلاعات کل سوریه در دمشق؛ در دادگاه عالی منطقه‌ای کوبلنتس در آلمان به اتهام جنایات علیه بشریت، قتل، شکنجه، محرومیت جدی از آزادی، ... همراه با قتل در ۲۷مورد، آسیب بدنی خطرناک در ۲۵مورد، به‌ویژه ... جدی، آزار ... در دو مورد مجرم شناخته شده بود به حبس ابد محکوم گردید.(سایت سازمان ملل ۲۳دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/675d5795-3072-42ab-a0bc-330b38c73385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات