728 x 90

استرون استیونسون: زنان بی‌باک ایرانی در خط مقدم خیزش و اعتراضات، خواهان سرنگونی دیکتاتوری مذهبی و زن‌ستیز هستند

استرون استیونسون، هماهنگ‌کنندة کارزار تغییر برای ایران
استرون استیونسون، هماهنگ‌کنندة کارزار تغییر برای ایران

استرون استیونسون، هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر برای ایران طی مقاله‌یی در سایت اسکاتسمن پنجشنبه ۱۳مهر نوشت: زنان بی‌باک ایرانی در خط مقدم خیزش و اعتراضات، خواهان سرنگونی دیکتاتوری مذهبی و زن‌ستیز هستند.

مقامات رژیم آخوندی به جای کاهش قوانین پوشش زن‌ستیزانه خود، فشار جدیدی را برای سرکوب زنانی که از قوانین سختگیرانه پوشش جمهوری اسلامی، از جمله حجاب اجباری سرپیچی می‌کنند، آغاز کرده‌اند. بر اساس اظهارات مرکز حقوق‌بشر در ایران مستقر در نیویورک، زنان و دختران پس از فعال‌سازی مجدد گشتهای پلیس با حجاب اجباری توسط جمهوری اسلامی، با افزایش خشونت، دستگیریهای خودسرانه و تشدید تبعیض مواجه می‌شوند.

نمایندگان مجلس ایران در پایان ماه سپتامبر به لایحه‌ای رأی دادند که حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف، را اجباری می‌کند و مجازات زنانی که این قوانین سختگیرانه پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تشدید می‌کند. رسانه‌های دولتی گزارش دادند که بر اساس این لایحه جدید، زنانی که از روسری یا پوشیدن لباسهای معمولی خودداری کنند، تا ده سال حبس خواهند داشت.

سیاست ترس، کلید تسلط حاکمان دین سالار جمهوری اسلامی به مدت ۴۴سال بوده است. زنان نمی‌توانند موتورسیکلت برانند و حتی نمی‌توانند بدون تأیید والدین یا همسر سفر کنند. آنها از حضور در مسابقات فوتبال یا سایر رویدادهای ورزشی مردانه منع شده‌اند. خامنه‌ای رهبر سالخورده و فرتوت و غیرمنطقی، حتی دستور داده است که شخصیت‌های کارتونی زن باید به‌طور مناسب حجاب داشته باشند. رهبران سالخورده‌ای که پس از انقلاب ۱۹۷۹ به قدرت رسیدند، به‌طور کامل با نسل جدید و جوانانی که بیش از همه از آنها می‌ترسند، بی‌ارتباط هستند.

وی افزود: جوانان برای پیوستن به‌کانون‌های شورشی در حال رشد مجاهدین خلق ایران که اکنون در همه شهرهای ایران حضور دارند، هجوم آورده‌اند. کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق پاسگاههای فرماندهی و دفاتر سپاه پاسداران، گشتاپوی رژیم را به‌آتش کشیده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b2717de-663c-4b13-8b09-62818d23fa2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات