728 x 90

استراون استیونسون: فرانسه و آلمان و انگلستان باید برای دور زدن تحریمها مجازات شوند

استراون استیونسون
استراون استیونسون

استراون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران در مقاله‌یی نوشت: کشورهای فرانسه، آلمان و انگلستان با مکانیسم حمایت از مبادلات تجاری با ایران (اینستکس) به‌دنبال معامله با رژیم ایران به‌منظور دور زدن تحریمهای آمریکا هستند. وی افزود این سه کشور باید به‌خاطر دور زدن تحریمها مجازات شوند.

 

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال (UPI) روز ۱۵بهمن۹۷ با درج مقاله‌ای از استیونسون نوشت: تعجب‌آور است که کشورهای انگلستان و فرانسه و آلمان در توافقی برای کمک به شرکتهایی که مایل به ادامه تجارت با ایران به‌منظور دور زدن تحریمهای آمریکا هستند با یکدیگر همکار ی می‌کنند. مکانیسم پیشنهادی برای طفره زدن از تحریمها، به‌طور مشترک توسط وزرای خارجه فرانسه و آلمان و انگلستان، به‌عنوان ابزاری در حمایت از مبادلات تجاری با ایران یا به اختصار (Instex)، که بازرگانان را قادر می‌کند تا به‌طور مستقیم اقدام به معامله با ایران به‌وسیله نوعی سیستم معامله پایاپای تحریمهای را دور بزنند. صادرات و واردات از ایران از طریق Instex صورت می‌گیرد، و به‌طور منظم تحریمهای ایالات متحده آمریکا را کنار می‌زنند.

 

وی با اشاره به "توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا" نوشت: حمایتهای فرانسوی، آلمانی و انگلیس از توافق Instex، به‌رغم هشدارهای اخیر آنان درباره موضوع توطئه‌های تروریستی اروپا در اروپا، امری فوق‌العاده و تعجب برانگیز است. در اواخر ماه ژوئن، پلیس آلمان یک دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت ایران در وین را طی عملیاتی مشترک با پلیس و مقامات قضایی و امنیتی کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک را دستگیر کرد. دو بمبگذار احتمالی دیگر و دیپلمات نامبرده، اسدالله اسدی، که بمب را به آنها داده بود و به آنها دستور داده بود تا آن را در تجمع بزرگ اپوزیسیون ایران سازمان مجاهدین خلق ایران (MEK)، در نزدیکی پاریس منفجر کنند، آنها متهم به اقدام تروریستی شدند و اکنون در زندان و در انتظار محاکمه هستند.

پس از آن،طی اقدام مشابهی علیه سایر طرحها و توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در کشورهای ایالات متحده و دانمارک و بلغارستان و هلند و چند کشور دیگر اروپایی دیگر انجام شد. این کشورها اکنون رژیم ایران و را تحریم کرده‌اند و بعضی از مامورانش را در لیست سیاه قرار داده‌اند. در اواخر ماه دسامبر، ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، سفیر ایران و کاردار اول سفارت ایران را به‌دلیل این‌که آنها امنیت مردم آلبانی را تهدید می‌کنند، اخراج کرد.

استفاده ایران از سفارتخانه‌هایش در اروپا و ایالات متحد بمثابه کارخانه‌های بمب‌سازی و سلول‌های تروریستی و طراحی جنایت، امری آشکار است. اما در اینجا ما با سه کشور بزرگ عضو اتحادیه اروپا که جزء امضاء کنندگان قرارداد هسته‌یی شکست خورده با ایران هستند مواجه هستیم، که مایل به نادیده گرفتن توطئه‌های تروریستی ایران، در اروپا هستند، این کشورها سابقه ترسناک نقض حقوق‌بشر در ایران و سو‌ء استفاده ایران از جنگهای نیابتی در کشورهای سوریه و یمن و عراق و لبنان را نادیده می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا به امضای قراردادهای تجاری با ایران به سیاست شکست خورده مماشات با رژیم فاسد ایران ادامه دهند.

 

استیونسون در این مقاله به اعتراف مقامات ارشد رژیم ایران(علی‌اکبر صالحی) در "مخفی نگه‌داشتن بخشهای اصلی برنامه هسته‌یی این رژیم هنگام مذاکرات برجام" نوشت: موضع سختگیرانه، رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ در مورد تحریمهای جدید، کاملا موجه است، زیرا این هفته مقامات ارشد ایران اعتراف کرده‌اند که بخشهای اصلی برنامه هسته‌یی‌شان را، هنگام مذاکرات به‌منظور امضاء کردن برنامه مشترک برنامه جامع با دولت اوباما پنهان کرده‌اند و دروغ گفته‌اند. روسیه و چین و آلمان و فرانسه و انگلیس برای نادیده گرفتن این حقایق در پیشنهادی ناامید کننده، برای مماشات با دیکتاتوری حاکم بر ایران بمثابه توهین به ۸۰میلیون شهروند محاصره شده ایرانی است که طی ۱۳ماه گذشته در شهرها ی سراسر ایران دست به اعتراض زده‌اند و خواستار تغییر رژیم و برقرار آزادی و عدالت شده‌اند، است. این توافق تحریم شکنانه برای کشور آلمان که هنگامی که پلیس ا قدام به دستگیری دیپلماتی که متهم به طراحی بمب‌گذاری تروریستی است امری شگفت‌آور است.

 

 

استراون استیونسون در ادامه افزود "شرکتهای اتحادیه اروپا که با ایران همکاری می‌کنند باید بدانند که آنها به‌سادگی یکی از شیطانی‌ترین رژیمهای جهان را تقویت می‌کنند". و همچنین: "شرکت ایتالیایی که چند جرثقیل سیار را به رژیم ایران فروخته است، در حال حاضر این جرثقالها به‌طور مرتب برای بدار آویختن زندانیان سیاسی و معترضان به وضعیت حقوق‌بشر در انظار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند".

 

 

استیونسون در آخر نوشت: برای فرانسه که با پیوستن به این معامله در حالی که،طراحی عملیات تروریستی ایران قرار بود دهها زن و مرد را، در خاک فرانسه کشته یا زخمی کند بیشتر شگفت‌آور است. و برای وزیر خارجه انگلیس آقای جرمی‌هانت که به ترتیبات اتخاذ شده توسط فرانسه و آلمان به‌عنوان روشی برای نشان‌دادن تعهد، انگلستان به توافق هسته‌یی خشم آور است.

آیا آقای جرمی‌هانت بازداشت ظالمانه مادر جوان انگلیسی خانم نازنین زاغری، را که در زندن رسوای اوین نزدیک به سال است با اتهامات نادرست،در بازداشت است را فراموش کرده است.

ایالات متحده باید دست به اقدامات تنبیهی جدی علیه فرانسه و آلمان و انگلیس برای مجازات کردن آنها برای تلاششان برای مماشات با ملاها بزند.

 

شرکتهای اتحادیه اروپا که با ایران همکاری می‌کنند باید بدانند که آنها به‌سادگی یکی از شیطانی‌ترین رژیمهای جهان را تقویت می‌کنند. آنها شاید باید مکث کنند تا در مورد شرکت ایتالیایی که چند جرثقیل سیار را به رژیم ایران فروخته است، فکر کنند. در حال حاضر این جرثقالها به‌طور مرتب برای بدار آویختن زندانیان سیاسی و معترضان به وضعیت حقوق‌بشر در انظار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b53c74b8-c219-4356-9e34-045c5c5a6d03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات