728 x 90

استراون استیونسون: سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی بین‌المللی است

استراون استیونسون
استراون استیونسون

استراون استیونسون هماهنگ‌کننده کمپین برای تغییر ایران درباره لیست‌گذاری سپاه پاسداران در سایت تاونهال نوشت: زمان مماشات به پایان رسیده است. اتحادیه اروپا و انگلستان همین الان باید از آمریکا و کانادا پیروی کنند و سپاه پاسداران را در لیست سیاه خود قرار دهند.
استراون استیونسون افزود: به جای گفتگو با آخوندها، ما باید با جنبش اصلی اپوزیسیون دموکراتیک مجاهدین خلق و کانونهای شورشی شجاع آنها در داخل ایران گفتگو کنیم

بخشهایی از مقاله استراون استیونسون در زیر آمده است:

سپاه پاسداران که در سال ۱۹۷۹ پس از انقلاب ایران تأسیس شد، به‌عنوان یک سازمان ترسناک «مشابه گشتاپو» معروف است که به سرکوب وحشیانه و کشتار معترضان ایرانی و دامن‌زدن به درگیریها در سراسر خاورمیانه از طریق متحدان نیابتی‌اش مشهور است. سپاه در سال ۲۰۱۹ توسط رئیس‌جمهور ترامپ و در ژوئن سال جاری توسط دولت کانادا در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار گرفت. سپاه پاسداران مستقیماً در برابر ولی‌فقیه علی خامنه‌ای پاسخگو است و این امر به آن نفوذ قابل توجهی می‌دهد. . …

سپاه بیش از ۷۰درصد از اقتصاد رژیم ایران را کنترل می‌کند و هیچ مالیاتی نمی‌پردازد. مشهور است که فرماندهان ارشد فاسد سپاه میلیاردها دلار غارت کرده‌اند، در حالی که ۸۵میلیون ایرانی فقیر برای بقای خود تقلا می‌کنند.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران، برنامه هسته‌یی رژیم را که از همان ابتدا بر روی ساخت بمب هسته‌یی متمرکز شده بود، کنترل می‌کند. جنبه تسلیحاتی فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران نه تنها تداوم یافته، بلکه در طول زمان گسترش یافته و بهبود یافته است، همه این موارد در حالی که از بازرسیهای مهم بین‌المللی جلوگیری کرده است... .

نیروی هوافضای سپاه هم‌چنین نیروهای موشکی رژیم ایران را مدیریت می‌کند و پرتاب موشکهای متعارف و استراتژیک و عملیات پهپادی را انجام می‌دهد... .

در حالی که بسیج شبه‌نظامی در امنیت داخلی، پلیس، خدمات اجتماعی و تکمیل ارتش منظم در مواقع اضطراری درگیر است، سپاه پاسداران داوطلبان عمدتاً غیرنظامی آن را که در سلولها و گردانهای محلی سازماندهی شده‌اند، فرماندهی می‌کند. بسیج به‌طور گسترده توسط مردم ایران منفور است، زیرا عمدتاً از اراذل و اوباش کم سواد تشکیل شده است که در حملات وحشیانه به معترضان و تظاهر کنندگان تخصص دارند و به‌ویژه زنان را هدف قرار می‌دهند... .

آخوندها از انقلاب ۱۹۷۹ گروه‌های نیابتی را برای انجام کارهای کثیف خود ایجاد کرده‌اند، آنها را تأمین مالی کرده‌اند، آموزش داده‌اند و حفظ و نگهداری کردند. این گروهها عبارتند از حزب‌الله لبنان، حماس در غزه، شورشیان حوثی در یمن، شبه‌نظامیان شیعه در عراق و بشار اسد در سوریه.

در واقع، آنها بیش از ۶۷میلیارد دلار در قالب پرداختهای نفتی و نقدی در اختیار اسد قرار داده‌اند. میلیون‌ها دلار به حماس پرداخت شده است و به‌خوبی می‌دانیم که رژیم ایران در پشت حمله هماهنگ حماس به اسراییل در ۷ اکتبر سال گذشته و آغاز جنگ در غزه بود. آخوندها میلیاردها دلار در یمن و عراق هزینه کرده‌اند و با وجود اقتصاد در حال فروپاشی خود، از افزایش ۱۳۱درصدی بودجه سپاه در مارس ۲۰۲۳ خبر دادند که بودجه سالانه آنها را به ۲.۸۹میلیارد دلار رساند. افسران که دستشان به خود آغشته است و فاسد سپاه پاسداران اکنون اکثر مناصب مهم رژیم آخوندها را اشغال کرده و برای سرکوب بیشتر در داخل و درگیری و تروریسم در خارج برنامه‌ریزی می‌کنند.

زمان مماشات به پایان رسیده است. اتحادیه اروپا و انگلستان همین الآن باید از آمریکا و کانادا پیروی کنند و این سازمان افراطی و متعصب را در لیست سیاه خود قرار دهند. این استدلال که آخوندها به تلافی سفارتخانه‌های ما را می‌بندند و توانایی ما را برای گفتگو با رژیم قطع می‌کنند، پوچ است. چرا ما خواهان ادامه گفتگو با رژیم منحوسی هستیم که ما را دشمن سرسخت خود می‌داند؟ به جای گفتگو با آخوندها، ما باید با جنبش اصلی اپوزیسیون دموکراتیک مجاهدین خلق و کانون‌های شورشی شجاع آنها در داخل ایران گفتگو کنیم. غرب باید حمایت خود را از مردم ایران و از حق آنها برای سرنگونی این خودکامگی ظالمانه و بازگرداندن صلح، آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر، حقوق زنان و پایان دادن به تهدید هسته‌یی در یک جمهوری سکولار ایران نشان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6586adc-a734-4046-a1ba-bae51e89fa95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات