728 x 90

استراون استیونسون: رئیسی به‌دلیل نقش کلیدی در کشتار بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی رسوای عمومی است

استراون استیونسون
استراون استیونسون

سایت تاونهال، روز ۱۷فروردین مطلبی به‌قلم استراون استیونسون درباره علاقه اروپا به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با رژیم ایران را درج کرد.

در این مطلب آمده است:

چیز عجیبی در جریان است. چرا اتحادیه اروپا این‌قدر مشتاق بازگشت آمریکا به توافق هسته‌یی با ایران است؟
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۳سال پیش توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را کنار گذاشت و با کمپین "فشار حداکثری" رژیم آخوندها را تحریم کرد.
رئیسی به‌دلیل نقش کلیدی خود در کشتار بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ رسوای عمومی است... ... . .
به نظر می‌رسد جوزپ بورل آماده سر خم کردن است تا مذاکرات وین دوباره آغاز شود.
این حقیقت که یک دیپلمات معتبر ایرانی، اسدالله اسدی، از تهران به مقصد وین با یک هواپیمای تجاری با بمب 500 گرم در کیسه دیپلماتیک خود پرواز کرد، برای بورل اهمیتی ندارد.
هنگامی که اسدی و 3همدست دیگر به‌دلیل تلاش برای کشتن و ضرب و شتم صدها نفر در تجمع مخالفان ایران در نزدیکی پاریس، با حضور بسیاری از چهره‌های برجسته سیاسی غربی، به دهها سال زندان محکوم شدند، بورل از اخراج سفیر ایران خودداری کرد... .او به سمت رژیم ایران سینه خیز می‌رود.


وی به‌عنوان دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا که مسئولیت امنیت شهروندان اروپایی را برعهده دارد، اما برای این هدف مناسب نیست و باید اخراج شود.
تقریباً همه برنامه هسته‌یی مخفی این رژیم تئوکراتیک در سایتهای نظامی توسعه یافته، بنابراین این توافق به‌طور مهلکی پر از نقیصه بوده است... ...
در شرایطی که عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق‌بشر و حتی سازمان ملل از رئیسی خواسته‌اند تا در ارتباط با قتل و نسل‌کشی مورد حسابرسی قرار بگیرد، اروپاییها انتظار باید داشته باشند که اتحادیه اروپا مراسم تحلیف رئیسی را بایکوت کند.

اکنون عالی‌ترین دادگاه فدرال در سوئیس به این نتیجه رسیده است که ترور کاظم رجوی در ژنو در سال۱۹۹۰ توسط ملاها، به‌دلیل ارتباط مستقیم با کشتار زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بوده است. دادگاه فدرال سوئیس دریافت که برای برنامه‌ریزی برای ترور رجوی، یکی از شخصیتهای اصلی PMOI/MEK، کماندوهای رژیم ایران بین اکتبر ۱۹۸۹ تا آوریل ۱۹۹۰ بارها به سوئیس سفر کردند.
شواهد ناخوشایند در استکهلم بسیاری را در کمال ناباوری گذاشت که می‌دیدند دیپلمات اروپایی بر ادامه هر نوع گفتگو با این رژیم جنایتکار و پدرخوانده تروریست اصرار دارد.
نمی‌توان اجازه داد بورل به تلاشهای خطرناک و توهم آمیز خود برای استمالت از رئیسی و گروه جنایتکارش ادامه دهد.
برجام مرده است و زمان برکناری بورل و کنار گذاشتن گفتگوی بیهوده با رژیم ایران و بازگرداندن اعتبار اروپا با تفهیم اتهام ابراهیم رئیسی و یارانش به جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی فرا رسیده است.
هیچ چیز کمتر از این جواب ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5173ed4b-f092-4b10-905d-d8d677862d4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات