728 x 90

استرالیا سرکوبهای خشونت‌آمیز در ایران را محکوم می‌کند

پنی وانگ وزیر  امور خارجه استرالیا
پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا به همراه سناتور کتی گالاگر، وزیر دارایی، خدمات عمومی و زنان در استرالیا روز سه‌شنبه ۵مهر ضمن محکوم کردن سرکوبهای خشونت‌آمیز معترضان در ایران در اطلاعیه‌ای نوشت: دولت استرالیا استفاده مرگبار و نامتناسب از زور علیه معترضان در ایران را در پی مرگ غم‌انگیز مهسا امینی زن ۲۲ساله محکوم می‌کند.

سایت وزارت خارجه استرالیا نوشت: استرالیا از درخواست‌های سرپرست کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل برای تحقیقات بی‌طرفانه و سریع در مورد مرگ خانم امینی توسط یک نهاد مستقل حمایت می‌کند. این اقدام تضمین می‌کند خانواده او به حقیقت و عدالت دسترسی داشته باشند و مسئولان آن باید مورد حسابرسی قرار بگیرند.

ما راجع به گزارشهایی مبنی بر کشته شدن دهها نفر و زخمی شدن بسیاری دیگر، از جمله نوجوانان، در جریان اقدامات سنگینی که مقامات ایرانی برای سرکوب اعتراضات جاری انجام داده‌اند، نگران هستیم.

استرالیا از حق مردم ایران برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند و از مقامات ایرانی می‌خواهد که در واکنش به تظاهرات جاری خویشتن‌داری کنند.

گزارشهای مربوط به محدودیت‌های اینترنتی نیز عمیقاً نگران‌کننده است و نشان از تلاش برای سرکوب آزادی بیان است.

استرالیا مرتباً تبعیض قابل توجه رژیم ایران علیه زنان و نقض حقوق‌بشر را با مقامات تهران و کانبرا و هم‌چنین در مجامع چند جانبه مطرح می‌کند.

استرالیا در کنار زنان و دختران ایرانی در مبارزه آنها برای برابری و توانمندی می‌ایستد و ما از رژیم ایران می‌خواهیم که ظلم و ستم بر زنان را متوقف کند.

استرالیا متعهد به ترویج برابری جنسیتی و حقوق‌بشر زنان، توانمندسازی زنان و دختران در سراسر جهان و پایان دادن به خشونت علیه آنها است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09a7c282-7776-4b3c-8dd5-3bb7538f27cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات