728 x 90

ادای احترام به قربانیان فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی در لندن، آلمان و بروکسل - گزارش تصویری

ادای احترام به قربانیان فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی بر اثر شلیک سپاه پاسداران خامنه‌ای در لندن، آلمان و بروکسل.

 

ادای احترام به قربانیان فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی

بر اثر شلیک سپاه پاسداران خامنه‌ای

به‌دنبال اعلام عزای عمومی توسط خانم مریم رجوی

تظاهرات و راهپیمایی در کلن در حمایت از قیام مردم ایران و کانونهای شورشی

ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران روز شنبه ۲۱دی۹۸(۱۱ژانوبه ۲۰۲۰)

در گردهمایی خود در مرکز شهر کلن ـ مقابل کلیسای تاریخی دم ـ یاد ۱۵۰۰شهید قهرمان خلق در قیام آبان را گرامی داشتند. ایرانیان آزاده جنایت اخیر سپاه پاسداران خامنه‌ای و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری را محکوم کرده و با اعلام یک دقیقه سکوت، همدردی و تسلیت خود را با خانواده قربانیان این فاجعه ابراز کردند.

وزیر کشور سابق آلمان گرهارت بائوم و ۵تن از نمایندگان مجلس فدرال آلمان با پیامهایی همبستگی و حمایت خود را از اهداف تظاهرات اعلام کردند.

 

آندرآس هوپکه شهردار منطقه مرکزی شهر کلن

آندرآس هوپکه شهردار منطقه مرکزی شهر کلن در سخنان خود گفت: «بتاریخ آلمان که نگاه می‌کنیم می‌بینیم کسانی که در مقابل نازیسم سر خم نکردند، در معرض شکنجه و اعدام قرار گرفتند. و این تشابهی است که من با وضعیت امروزی ایران می‌بینم. من با فعالانی از جنبش سندیکایی ایران صحبت کردم که صرفاً به‌خاطر پخش یک اعلامیه دستگیر و شکنجه شدند.... من تصمیم گرفتم که باید همواره در کنار کسانی باشم که علیه چنین رژیمی مبارزه می‌کنند و سعی کنم که صدای این مبارزان را تقویت کنم.»

 

دیتریش تیده، نماینده سابق مجلس از حزب دموکرات مسیحی گفت: «حملات گسترده و منظم به مردم غیرنظامی و شهروندان عادی مصداق "جنایات علیه بشریت" است. اقدامات رژیم ایران بعد از خیزشهای اخیر را می‌توان آشکارا " جنایت علیه بشریت" دانست. رهبران رژیم ایران اذعان می‌کنند که فعالان خیزش اعتراضی اخیر، طرفداران مجاهدین خلق ایران هستند و آنها را به‌عنوان "دشمنان خدا" توصیف کرده و علناً خواستار حلق‌آویز شدن آنها شده‌اند. این تلاش مستمر رژیم برای نابودسازی مخالفان یک جنایت علیه بشریت است. کشتار سیستماتیک معترضان و اخراج و ربودن تظاهرکنندگان مجروح از بیمارستان به‌دلیل وابستگی سیاسی آنها، جنایت علیه بشریت است. همین‌طور شکنجه‌های سیستماتیک و اعترافات اجباری معترضان باز داشت شده، که از تلویزیون دولتی پخش می‌شود، گواه جنایات علیه بشریت است.»

از این‌رو من از دولت آلمان و اتحادیه اروپا می‌خواهم که کلیه حمایتهای خود از رژیم ایران را متوقف کنند و از هر وسیله‌ای برای پایان دادن به خشونت در ایران استفاده کنند.»

 

هیله گوزه یاکوب-رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی

خانم هیله گوزه یاکوب-رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی گفت: قاسم سلیمانی نه تنها در داخل ایران به‌خاطر میزان وحشیگری‌اش شناخته شده بود بلکه او در برخوردش با مخالفان سیاسی قابل مقایسه با هایدریش فرمانده هیتلر می‌باشد. به‌عنوان مثال نیروهای سلیمانی عامل حمله سال ۲۰۱۳ (شهریور ۹۲) به کمپ اشرف بعد از عقب‌کشیدن نیروهای آمریکایی بودند. بسیاری از افراد شدیداً مجروح شده و ۵۲تن از ساکنان اشرف به‌طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیدند. زنان و مردان مقاومت ایران اما کوتاه نیامدند... من این فرصت را داشتم که دوبار از نزدیک آنها را در اشرف ۳ببینم و این میزان شجاعت‌شان را تحسین کنم. این مقاومت برخلاف ادعای آخوندها متوقف شدنی نیست. حتی با سرکوب مطلق. علتش این است که مردم در ایران خواهان تغییر رژیم هستند و حاضرند بهای آنرا نیز بپردازند..... مقاومت ایران موتور محرک این اعتراضات است..... این مقاومت قابل اتکاست، خواهان دمکراسی پارلمانی است و برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی یک مبنای محکم برای ساختن ایران آینده است.»

در گردهمایی ایرانیان آزاده در کلن هم‌چنین برخی از ایرانیان آزاده و نمایندگان جوامع ایرانی سخنرانی کردند.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات