728 x 90

ادامه فشارهای مگاتنی بر معیشت مردم در دولت رئیسی

ادامه فشارهای مگاتنی بر معیشت مردم
ادامه فشارهای مگاتنی بر معیشت مردم

روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۲شهریور، شعارهای وزرای دولت آخوند رئیسی در مورد «تغییر در وضعیت موجود اقتصادی و معیشتی مردم» را تو خالی و به کارآمدی وزرای فله‌ای دولت آخوند رئیسی در این «شرایط خطیر» اقتصادی هشدار داد.

ستاره صبح نوشت: متأسفانه از حدود چهل روز گذشته که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرده نه تنها قیمت کالاهای اساسی مردم کاهش پیدا نکرده و بلکه افزایش نیز داشته است و در شرایط کنونی قیمت کالاهای اساسی و ضروری به بیشترین حد خود رسیده‌اند. از سوی دیگر قیمت ارز نیز در هفته‌های اخیر روند افزایش داشته است که برخلاف آن چیزی است که از سوی رئیسی مبنی بر کنترل قیمت‌ها گفته شده می‌باشد... .

ستاره صبح به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشت: مطمئناً امروز بازار ایران با آشفتگی روبه‌روست و اقتصاد ایران از این زاویه تحت فشار قرار گرفته است...

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: مردم به‌دلیل این‌که چشم‌انداز روشنی نسبت به آینده ندارند نسبت به خرید دلار اقدام می‌کنند. وقتی رشد قیمت دلار ریشه اقتصادی ندارد و تحت تاثیر هیجانهای سیاسی است، طبیعتاً با فروکش کردن این هیجانات نرخ دلار هم کاهش می‌یابد، اینجا نقطه‌ای است که من ریسک آن را بالا می‌بینم.

برخی در این شرایط هیجانات را بیشتر می‌کنند و می‌گویند اقتصاد ایران در حال فروپاشی است اما اصلاً دقت نمی‌کنند آستانه تحمل اقتصاد ایران به‌دلیل حجم آن و تنوع آن نیز بالاست. افزایش قیمت‌ها حدی دارد و اگر آن حد گذشته شود، قیمت‌ها رو به کاهش می‌گذارد و بر بهایی کمتر از این ارقام ثبات می‌گیرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/327e8954-6d64-447e-9a9e-c02e919b55a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات