728 x 90

قیام در شهرکرد و اصفهان – شماره ۵

ادامه تجمع کشاورزان در اصفهان و تظاهرات مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به بی‌آبی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام در شهرکرد و اصفهان – شماره ۵

ادامه تجمع کشاورزان در اصفهان و تظاهرات مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به بی‌آبی

هشدار کشاورزان به دولت: یا در این رودخانه کشته می‌شویم یا آبمان را باز کنید

 

جوانان و مردم بختیاری روز سه‌شنبه در سومین روز اعتراضات خود علیه بی‌آبی در مرکز استان در شهرکرد تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: «ما مردمان جنگیم، بجنگ تا بجنگیم» و «آب را خون می‌کنیم». آنها هم‌چنین بر ادامه تظاهرات تا رسیدن به خواسته‌هایشان تأکید ورزیدند.

 

 

در همین حال تحصن کشاورزان زحمتکش اصفهان که به‌طور شبانه‌روزی در بستر زاینده رود ادامه دارد وارد چهاردهمین روز خود شد. در کلیپی که بر روی اینترنت منتشر شده است، یک کشاورز در سخنرانی در جمع متحصنان به رژیم آخوندی هشدار می‌دهد که چنان‌چه آب به رودخانه باز گردانده نشود، انشعاب‌های مسیر ذوب آهن یزد و اصفهان را خواهند بست. وی تأکید کرد: «یا در این رودخانه کشته می‌شویم و یا آبمان را باز کنید».

 

روزنامه حکومتی مستقل روز اول آذر نوشت: سیاست‌های اشتباه تأسیس فولاد مبارکه در سال۱۳۷۰ (واقع در اصفهان) و فولاد آلیاژی در سال۱۳۷۸ (واقع در یزد) اقداماتی بوده که به نابودی آب منجر شده‌اند. در ایران مهم‌ترین صنایع فولادی در مناطق مرکزی و کویری ایران واقع‌شده‌اند! آن‌هم به این دلیل که بیشتر مدیران اقتصادی ایران به‌خصوص در پتروشیمی و فولاد از استانهای کویری چون اصفهان و یزد بوده‌اند.

 

یک رسانه حکومتی دیگر نیز نوشت: تولید هر کیلو فولاد قریب به ۳۰هزار لیتر آب مصرف می‌کند. مسلم است که این صنایع آب بر زاینده‌رود را می‌بلعند. نتیجه این‌که علاوه بر خشک شدن آب زاینده‌رود، سفره‌های زیرزمینی نیز با خطر شدید خشک شدن مواجه می‌شوند. و دشت اصفهان و خراسان سالانه ۱۲ سانتیمتر فرو می‌نشیند (ستاره صبح، اول آذر۱۴۰۰).

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی با درود بر مردم غیور اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: خامنه‌ای و سپاه، مسئول اول و آخر نابودی آب، خاک، محیط‌زیست، فقر، بیکاری و کشتار ۵۰۰هزار ایرانی در کرونا هستند. ایران را باید از حکام جنایتکار پس گرفت.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ آذر۱۴۰۰ (۲۴نوامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9254adbf-b3ff-4d06-bd73-e15d93a674f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات