728 x 90

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها در مقابل فرمانداری شوش - دستگیری ۱۹کارگر

اعتصاب کارگران  نیشکر هفت تپه - ۲۷ آبان۹۷
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه - ۲۷ آبان۹۷

بنا‌ به گزارشات منتشر شده از جانب سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه تجمع کارگران و خانواده‌های آنها در مقابل فرمانداری بعد ازظهر امروز (یکشنبه ۲۷آبان) ادامه پیدا کرده است. آنها به دستگیری بین ۸تا ۱۰تن از کارگران اعتراض کرده‌اند و خواستار آزادی آنها هستند.

 

اتحادیه آزاد کارگران در رابطه با دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه توسط نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی طی اطلاعیه‌یی نوشت:

بر اساس آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران پس از پایان تجمع امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه تا غروب امروز، تمامی نمایندگان مجمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به همراه تعدادی دیگر از کارگران توسط رژیم  آخوندی بازداشت و به محل پلیس امنیت شوش منتقل شدند.

 کارگران بازداشت شده سپس به ستاد خبری شوش واقع در شهرک دانیال منتقل شده اند و هم اکنون در این محل تحت بازداشت قرار دارند.

بازداشت این کارگران در شرایطی صورت گرفته است که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه چهار ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و رژیم آخوندی  به جای رسیدگی به خواستهای کارگران، اقدام به بازداشت نماینده های آنان کرده اند.

 

بر اساس آخرین گزارشهای رسیده اسامی نماینده‌ها و کارگران بازداشت شده عبارتند از: 

  • سعید الکثیر : حراست
  • علیزاده : حراست
  • سعید منصوری : نماینده تحقیقات 
  • جلیل احمدی : نماینده کشاورزی 
  • پویا بشمه : خوراک دام 
  • امید آزادی : کارخانه شکر
  • سید حسن فاضلی:نماینده تجهیزات 
  • صمیر احمدی : تجهیزات 
  • مهندس سلامات نیا : مدیر تجهیزات مکانیکی
  • اسماعیل بخشی : نماینده تجهیزات 
  • سپیده غلیان : خبرنگار
  • عماد کثیر:نماینده زیربنایی 
  • محمود سعدی :تجهیزات 
  • مسلم ارمند :نماینده تجهیزات 
  • محمد خنیفر: تجهیزات
  • خالد تمیمی : مدیر ترابری
  • عظیم سرخه : نماینده خدمات پشتیبانی 
  • مهدی داوودی : خدمات پشتیبانی
  • ایمان اخضری

اتحادیه آزاد کارگران با هشدار به سرکوب کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه، بازداشت نماینده های آنان را قویا محکوم  و اعلام کرد در مقابل هر گونه تعرضی نسبت به سرکوب و بازداشت کارگران شرکت نیشکر هفت تپه ساکت نخواهد نشست و به نحو مقتضی دست به اقدامات اعتراضی خواهد زد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در کانال تلگرام خود گزارش داد:‌

بر اساس آخرین خبرها تا این ساعت، از بازداشت نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، آقایان اسماعیل بخشی-محمد خنیفر-محسن آرمند به همراه خانم خبرنگار به مکان نامعلومی منتقل شدند و سایر نمایندگان دستگیر شده که تعداد آنها بین ۸تا ۱۰کارگر می‌باشد در مقر پلیس اطلاعات (ستاد فرماندهی)بازداشت می‌باشند و تا کنون هیچ‌گونه اطلاعی از آنها در دست نمی‌باشد. لازم به ذکر است تعدادی از کارگران و خانواده‌های آنها روبه‌روی مقر ستاد فرماندهی تجمع نموده بودند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد که دادستان رژیم در شهر شوش در مقابل اعتراض کارگران و وکیل آنها از سرنوشت کارگران دستگیر شده اظهار بی‌اطلاعی کرده است. گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌افزاید: (معلوم نیست) دستگیری به دستور چه مرجعی بوده و علت دستگیری، مشخص نیست!
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه تأکید می‌کند: تجمع مسالمت‌آمیز و آرام (کارگران) برای خواسته‌های صنفی مورد حمایت مردم شهرستان شوش و اصناف مختلف بوده است...

کارگران نیشکر هفت تپه به ادامه  تجمع در  اعتراض به دستگیری همکاران و نمایندگانش  فراخوان دادند. آنها در پیامی تأکید کردند:‌ ما نه از زندان هراسانیم و نه از مرگ چون ما پیرو خط امام حسین هستیم که با شعار هیهات من الذله به شهادت رسید. 

در همین حال حمایت اقشار مختلف مهین از کارگران نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد.‌

 

حمایت کارگران فولاد زاگرس از کارگران نیشکر هفت‌تپه:

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس طی پیامی از اعتصاب کارگران  هفت تپه حمایت کردند. در پیام حمایت کارگران فولاد زاگرس آمده است:‌ 

«سوریه، یمن، فلسطین، لبنان مظلوم نیستن
کارگران نیشکر هفت تپه مظلومند
با پای پیاده کربلا نروید
 کربلا شوش هست که یگانهای ویژه نیروهای سرکوبگر همانند لشکر عمر بن سعد راه شوش را بر کارگران بستند . چهارده روز کارگران هفت تپه همراه خانوادهایشان فریاد میزنند؛ کجاست گوش شنوا؟
کارگران عزیز درود برشما؛ ماهم به حمایت ازشما فریاد میزنیم: مرگ برستمگر درود برکارگر! ننگ بر دولت مردم فریب!از طرف کارگران بیکار شده فولاد زاگرس قروه خواهان پرداخت مطالبات به‌حق کارگران و برآورد خواسته‌های قانونیشان و پایان دادن و قطع دست مافیا در شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه می باشیم
 با درود بر کارگران هفت تپه و فولاد اهواز»

 

کارگران عسلویه  روز یکشنبه از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه  اعلام حمایت کردند.

مریم رجوی:‌ فراخوان به حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز و اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز گفت: شوش با فریاد کارگران و همبستگی و اعتصاب جوانان، معلمان و بازاریان بپا خاسته است. دشمن بیهوده تلاش می‌کند با سرکوب و دستگیری صدای کارگران محروم هفته تپه را خاموش کند، اما فریاد «گرسنه‌ایم گرسنه» کودکان شوش، وجدان هر انسانی را به قیام علیه آخوندهای ستمکار فرامی‌خواند.

خانم رجوی یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷، با فراخواندن عموم جوانان به‌ویژه در خوزستان به پشتیبانی از خیزش شوش و حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز، از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری خواست اقدامهای سرکوبگرانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه کارگران را محکوم کرده و برای آزادی دستگیر شدگان دست به اقدام فوری بزنند.

روز یکشنبه ۲۷‌آبان (۱۸نوامبر) تظاهرات کارگران شجاع نیشکر هفت‌تپه در چهاردهمین روز اعتصاب آنها، با حمایت گسترده بازاریان، معلمان، خانواده‌های کارگران، دانش‌آموزان شهر شوش برگزار شد. به‌دنبال تجمع معترضان در مقابل فرمانداری رژیم در شوش، نیروهای سرکوبگر حداقل دو تن از نمایندگان کارگران را بازداشت کردند. دست‌کم یکی از کارگران نیز بر اثر مضروب شدن توسط آدمکشان لباس‌شخصی مجروح شد.

تظاهرات گسترده کارگران نیشکر فولاد در روز یکشنبه بی‌اعتنا به حضور فشرده نیروهای سرکوبگر آغاز شد. در مسیر تظاهرات مغازه‌داران کسب و کار خود را تعطیل کردند و به تظاهرات پیوستند. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: هفت‌تپه، فولاد، کنار هم می‌ایستیم تا آخر؛ فولاد، هفت‌تپه، پیوندتان مبارک؛ بازاری با غیرت حمایت حمایت؛ کارگر، معلم، اتحاد اتحاد؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛ نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم؛ نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد؛ نه تهدید نه تسلیم ما همه با هم هستیم؛ به خونه‌مون نمی‌ریم، حقمونو می‌گیریم؛ دشمن ما همین جاست دروغ می‌گن آمریکاست.

مردمی که به کارگران پیوسته بودند دست‌نوشته‌هایی در دستشان بود که بر روی آن نوشته شده بود: «من هم یک هفت‌تپه‌ای هستم».

در دست‌نوشته‌های کارگران نوشته بود: به قراردادهای غیرقانونی کار پایان دهید دست از استثمار کارگران بردارید؛ یک بچه گرسنه وعده سرش نمی‌شه؛ من فقط یک کارگرم، اراذل و اوباش نیستم؛ من وطنم را دوست دارم فقط بچه من گرسنه است؛

نماینده کارگران با اشاره به تهدیدهای نیروهای سرکوبگر گفت: اگر من هم مردم، حق ندارید مرا دفن کنید. باید تابوت مرا به اعتصاب بیاورید مرده من هم فریاد می‌زند: «نه تهدید نه تسلیم ما همه با هم هستیم». انبوه جمعیت با تکرار این شعار بر عزم جزم خود برای ادامه اعتراضاتشان تأکید کردند.

در همین حال کارگران دلیر فولاد اهواز نیز برای دومین هفته به اعتصاب خود در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مطالباتشان ادامه دادند و همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفته تپه ابراز کردند. آنها در مسیر تظاهرات از کارخانه به سمت استانداری رژیم در اهواز شعار می‌دادند: اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی؛

استاندار و فرماندار همدست این مافیا؛ نیشکر هفت‌تپه ما هستیم ما هستیم، کنار هم می‌ایستیم؛ کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d468aff-1ccf-4fc5-b345-574e076d13d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات