728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۴۷

ادامه اعتصاب و اعتراض در کازرون، بانه، اصفهان، اهواز و دیگر شهرهای کشور

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

هزاران تن از مردم کازرون  روز جمعه ۷ اردیبهشت از میدان اصلی شهر به سمت نمایش جمعه آخوندها دست به تظاهرات زدند و در محل نمایش جمعه با شعارهایی مانند:  اگر خیانت بشه، دوباره قیامت میشه؛  ما اهل کازرونیم، تجزیه نمی‌پذیریم؛ مسئول غیربومی، استعفا استعفا؛ خواستار حضور استاندار و پاسخگویی وی در قبال خواستهایشان بودند.

این تجمع اعتراضی در حالی صورت گرفت که ارگانهای سرکوبگر رژیم به‌منظور شدت بخشیدن به جو رعب و وحشت و جلوگیری از ادامه اعتراضات مردم کازرون در شبهای پیش از این در یورشهای  شبانه شمار زیادی از جوانان را دستگیر کرده بودند.

  بازاریان و کسبه بانه  برای سیزدهمین روز به اعتصاب خود علیه شرایط وخیم معیشتی و اخاذی‌های رژیم ادامه دادند. شب پیش از آن مردم این شهر در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند و خواهان اخراج فرماندار شدند. مردم بانه همچنین در اعتراض به فقر و گرسنگی مردم این منطقه سفره‌های خالی را در خیابانها پهن کرده بودند. شماری از کودکان نیز با تراکتهایی که بر روی آنها نوشته بود بابا نان ندارد؛ سفره ماخالیست؛ در این تجمع اعتراضی حضور داشتند. 

کشاورزان به‌جان آمده شاتور (درشرق اصفهان) پنجشنبه‌شب ۶اردیبهشت در اعتراض به محروم کردن آنها از حق‌آبه شان، ۲۰عدد از فلکه‌های آب فیض آباد را تخریب کردند. این فلکه‌ها مربوط به لوله‌هایی است که آب را به مسیرهایی به جز زمینهای کشاورزی می‌برد. صبح روز جمعه کارگزاران رژیم شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر را به منطقه گسیل کردند تا در پناه آنها لوله‌های تخریب شده را تعمیر کنند.

کارگران فولاد قزوین در  شهر تاکستان (استان قزوین) که دستمزد و حق بیمه‌شان از سال گذشته پرداخت نشده  روز پنجشنبه برای سومین روز در مقابل دفتر نماینده مجلس رژیم دست به اعتراض زدند. روز پیش از آن نیز در مقابل استانداری قزوین تجمع کرده بودند.

روز پنجشنبه ۶اردیبهشت در اهواز سپرده‌گذاران مؤسسه آرمان وحدت مقابل دفتر این مؤسسه تجمع کردند و در این مؤسسه را بستند.  آنها روز پیش از آن نیز مقابل شعبه نادری این مؤسسه  تجمع کرده بودند. معترضان شعار می‌دادند:  دستهای پشت پرده؛ با پول ما چه کرده؛ ملل ورشکسته؛ پول ما را رها کن؛ در کرمان نیز سپرده‌گذاران مؤسسه  کاسپین در مقابل یکی از شعبات آن تجمع کردند. معترضان خشمگین داخل ساختمان این مؤسسه را به هم ریختند و این شعبه را تعطیل کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸اردیبهشت ۱۳۹۷(۲۸آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abc44dce-8cfe-4b9b-8365-7be803d0aeaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات