728 x 90

ادامه اعتصاب‌غذای هشت تن از دراویش گنابادی در زندان تهران بزرگ

حمله نیروهای سرکوبگر به دراویش گنابادی - آرشیو
حمله نیروهای سرکوبگر به دراویش گنابادی - آرشیو

اعتصاب غذای هشت تن از دراویش گنابادی در زندان تهران بزرگ هم‌چنان ادامه دارد.

ظفرعلی مقیمی، محسن عزیزی، محمدباقر مقیمی، علی جمشیدی، حسین فهیمی، مصطفی شیرازیان و محمدعلی کریمی هشت درویشی هستند که در اعتراض به نقض گسترده حقوق دراویش زندانی اعتصاب غذا کردند.

بنا‌به گزارش منتشر شده ایوب اسدی درویش زندانی در پی تشدید بیماری‌ام اس تنها برای چند ساعت به بیمارستان منتقل شده و مجدداً به زندان برگشته است. فشارهای عصبی ناشی از شرایط نامناسب زندان، عدم دسترسی به دارو و امکانات پزشکی، عامل تشدید بیماری ایوب اسدی شده است.

گزارش دیگری حاکی است مأموران امنیتی با حضور در بیمارستان اعلام کردند اگر نازیلا نوری، درویش زن زندانی با پابند و دست‌بند به تخت بیمارستان بسته نشود، او را به زندان بازخواهند گرداند.

او به توصیه‌ پزشکان معالج در نوبت عمل جراحی قرار دارد اما از حضور اعضای خانواده‌اش در بیمارستان نیز جلوگیری می‌شود.

 

بلاتکلیفی دراویش زندانی

خبرهای رسیده از زندان مخوف تهران بزرگ حاکی است که صدها تن از دراویش در این زندان در وضعیت بلاتکلیف به‌سر می‌برند. ۶۵تن از دراویش بازداشتی؛ در تیپ۲این زندان و شمار زیادی نیز در تیپ های ۱و ۳و۴محبوس هستند.

اغلب این زندانیان در تجمع دراویش گنابادی در مقابل کلانتری پاسداران در روز ۱۴بهمن ماه سال گذشته دستگیر شدند. این تجمع در اعتراض به بازداشت یک درویش سالخورده، با یورش پاسداران و مأموران امنیتی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

 

دراویش زن در زندان قرچک ورامین

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی که روز پنجشنبه نهم فروردین ۹۷منتشر کرد از وضعیت دست‌کم ۱۱درویش زن که در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شوند ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد. این سازمان حقوق‌بشری با اشاره به وضعیت غیرانسانی زندان قرچک، بازداشت این زنان را «خودسرانه» و همراه با «آزار و سوء رفتار» خوانده است.در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ دست کم ۱۱زن از دراویش گنابادی در ایران از ابتدای ماه اسفند در زندان شهر ری با شرایط غیرانسانی و بدون دسترسی به وکیل نگهداری می‌شوند. برخی از زنان نیاز به مراقبتهای پزشکی فوری برای جراحات ناشی از ضرب ‌و شتم در زمان دستگیری دارند.

این زنان بعد از دستگیری به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و گفته‌اند که در آنجا مورد بازجوییهای رعب‌آور، فحاشی با صدای بلند و بازرسیهای بدنی تعرض آمیز توسط مأموران زن قرار گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14b07eb7-20c2-4290-9073-a8c3684903c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات