728 x 90

ادامه اعتراضات در ونزوئلا و دستگیری بیش از هزار نفر

اعتراضات و تظاهرات مردمی در ونزوئلا
اعتراضات و تظاهرات مردمی در ونزوئلا

به‌دنبال برگزاری انتخابات در ونزوئلا و اعلام پیروزی مادورو رئیس‌جمهور کنونی این کشور، تظاهرات مخالفان در اعتراض به نتایج انتخابات در شهرهای مختلف این کشور بالا گرفته است.

تظاهر کنندگان ۴مجسمه هوگو چاوز رئیس‌جمهور سابق را در میان اعتراضات انتخاباتی سرنگون کردند و پوسترهای مبارزات انتخاباتی مادورو را سوزاندند. برخی از معترضان تلاش کردند اتوبانها را مسدود کنند و فرودگاه بین‌المللی را اشغال کنند.

مادورو تظاهرات کنندگان را جنایتکاران تروریست نامید و در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، پلیس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی برای متفرق کردن جمعیت که به سمت محل اقامت مادورو در حرکت بودند، استفاده کرد.

اعتراضات و تظاهرات مردمی در ونزوئلا در پی اعلام پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هم‌چنان ادامه داشته و به‌گفته رهبران اپوزیسیون این کشور تاکنون بیش از هزار نفر توسط نیروهای امنیتی حکومت دستگیر و دست‌کم ۱۶نفر کشته شده‌اند.
پیروزی مادورو برای سومین بار پیاپی در حالی توسط دولت این کشور اعلام شد که به‌گفته اپوزیسیون، شمارش بیش از ۹۰درصد از آرا نشان می‌دهد که ادموند و گونزالز، نامزد مخالف دولت، بیش از ۲برابر رأی کسب کرده است.
مرکز کارتر که در آمریکا مستقر بوده و بر این انتخابات نظارت داشت در بیانیه‌یی اعلام که نمی‌توان این انتخابات را دموکراتیک نامید و کل فرآیند برگزاری انتخابات در این کشور دارای نقض جدی بوده است.
از سویی دیگر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه دهم مرداد ضمن محکوم کردن هر گونه خشونت سیاسی و سرکوب از سوی کاراکاس هشدار داد که صبر دولت بایدن و جامعه بین‌الملل برای انتشار اطلاعات کامل و دقیق نتایج انتخابات رو به اتمام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cfe99a6-d03d-4b2e-85b0-868a0889bf70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات