728 x 90

اداره یا غارت کشور؟

در طول این سالیان رژیم همواره با یغماگری زندگی مردم را نابود کرده است، گرانی‌ها و تورم نه ماه به ماه که روزبه‌روز و لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط اما آخوند شیاد روحانی بلوف می‌زد که کشور را اداره کرده است:

روحانی: ما در طول این ۸سال در شرایط خاص و پر فراز و نشیبی به‌هرحال کشور را اداره کردیم

کشور تقریباً بدون نفت کشور بدون این‌که کوپنی بشه کشور بدون این‌که قحطی بشه کشور بدون این‌که فشار فوق‌العاده‌ای در کالاهای اساسی به مردم وارد بشه در سال۹۷ و ۹۸ به‌هرحال اداره شد (سایت روحانی سوم مرداد۱۴۰۰).

اما ببنیم این اداره کردن چگونه انجام شد؟

یکی راههای تأمین بودجه و پول برای این رژیم چاپ اسکناس بود، به‌طوری‌که نقدینگی در این سالیان نزدیک به ۸برابر شد، این میزان نقدینگی باعث تورم وحشتناک و گرانی‌های افسار گسیخته شد، پس به این ترتیب رژیم دست در جیب و سفره مردم کرد.

راه دیگر بورس‌بازی و تبلیغات فراوان برای بورس بود، خامنه‌ای و روحانی هر دو مردم را تشویق کردند که اموال و دارایی ناچیزشان را وارد بورس بکنند. اما نتیجه نابودی سرمایه ناچیز میلیونها ایرانی بود.

اگر بورس آتشی بر زندگی بسیاری از مردم ایران بود، اما برای رژیم درآمد کلان داشت.

تجارت نیوز در این زمینه نوشت: در سال۹۹ بورس رکوردهایی بر جای گذاشت که بیش از ۶۸۰هزار میلیارد تومان تأمین مالی برای اقتصاد کشور بود و «دولت را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد» (تجارت نیوز ۲۸فروردین ۱۴۰۰).

راه دیگر درآمدزایی رژیم گران کردن ۳برابری بنزین بود که به‌دنبال قیام مردم بیش از ۴۰۰۰نفر را هم در خیابان‌ها به خاک انداختند.

راه دیگر فروش برق و صادرات آب است، در حالی که هم آب و هم برق به مدت زیادی در سراسر ایران قطع می‌شود. همین الآن قطعی برق شش ساعته باعث شد تولید اکسیژن تقریباً به نصف برسد (روزنامه اعتماد ۱۹مرداد ۱۴۰۰).

و کمبود اکسیژن هم یعنی کشتار و قتل‌عام مردم ایران در سونامی کرونا.

راه دیگر درآمدهای رژیم، صادرات محصولات کشاورزی نظیر هندوانه، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و سیفی‌جات، که علاوه بر نابودی منابع آبی با صادرات آب مجازی، قیمت این تولیدات را در بازار به‌شدت بالا برده به‌طوری‌که مردم به سختی می‌توانند میوه و سبزیجات تهیه کنند.

راه دیگر درآمد رژیم صادرات نهاده‌های دامی و علوفه است که نتیجه آن گرانی گوشت و مرغ است به‌طوری‌که میلیون‌ها ایرانی توان خرید گوشت ندارند.

راه‌های اداره کشور در این رژیم چیزی جز نابود کردن زندگی مردم و غارت هست و نیست آنان نبوده است،

البته در این ۴دهه رژیم با غارت و جنایت حکومت کرده و اسم آن را گذاشته اداره کشور، ولی مردم شعارشان در کف خیابان این است تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a679da7-fe5c-431f-99f9-ce821ca6bd07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات