728 x 90

اختلافات درونی سپاه و دفاع پاسدار رمضان شریف از پاسدار سعید محمد

رمضان شریف
رمضان شریف

به گزارش سایت خرداد رژیم روز یکشنبه ۱۵فروردین رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به صحبت‌های پاسدار جوانی معاون سیاسی حوزه نمایندگی خامنه‌ای در سپاه پاسداران درباره پاسدار سعید محمد که گفته بود وی به‌دلیل تخلف صورت گرفته او را از سرکردگی قرارگاه خاتم رژیم کنار گذاشته‌اند گفت که اگر تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است.

در گفتگو از رمضان شریف سؤال می‌شود که آیا اظهارات پاسدار جوانی موضع رسمی سپاه محسوب می‌شود؟

شریف: این یکی را بگذارید جواب ندهم!

مجری: سخنگوی سپاه جنابعالی هستید. آیا نباید موضع رسمی سپاه را بیان کنید؟

شریف: من مسئول صحبت‌های خودم هستم نه صحبت‌هایی که دیگران می‌کنند.

مجری: پس موضع سپاه همان موضع یدالله جوانی است؟

شریف: حدود یک ماه قبل هم اعلام کردم که سپاه هیچ کاندیدایی را تأیید یا تخریب نمی‌کند و وظیفه خود را مطابق قوانین جاری کشور انجام می‌دهد. از جمله این وظایف دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، کمک به برقراری امنیت در انتخابات و هر چیزی است که قانون به سپاه در انتخابات اجازه داده است.

مجری: آیا چنین موضع‌گیریهایی در سپاه نباید قبلاً با سخنگو هماهنگ شود؟

شریف: الزامی وجود ندارد. عرف جاری است و در سازمانهای دیگر هم این‌طور نیست که حتماً سخنگو موضع‌گیری کند. آدم‌هایی که در حوزه کاری خود مسئولیت دارند حرف می‌زنند و مسئولیت حرف‌هایشان هم به عهده خودشان است.

وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع‌گیری کند الزاماً موضع سپاه نیست.

مجری: گفته می‌شود این اختلاف‌ها در سطوح عالی سپاه به گزارش سعید محمد علیه سردار عیسی شریفی معاون سردار قالیباف ارتباط دارد؟

شریف: این‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف است. خود شما شاهد بودید در مورد همین مسأله (اظهارنظر یدالله جوانی درباره تخلفات سعید محمد) کامنتهایی وجود دارد که می‌گویند اگر ایشان تخلف کرده چرا فرمانده کل او را مشاور خود کرده است؟ حکم مشاوره سعید محمد رسمی است؛ اعلام هم شده و درست هم هست. از این حرف و حدیث‌ها زیاد است و هر کس حرف خودش را می‌زند.

مجری: یعنی می‌گویید تخلفی از سوی محمد صورت نگرفته است؟

شریف: نه، ما می‌گوییم هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50c7075b-b5aa-401b-9709-26cb6bdef524"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات