728 x 90

اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل

شورای امنیت
شورای امنیت

اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل روز چهارشنبه ۱۱مهر در نیویورک برگزار شد.

آنتونیو گوترز در شروع این اجلاس طی سخنانی با اشاره به وخامت اوضاع در لبنان و تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله خواستار جلوگیری از جنگ تمام‌عیار در لبنان شد. دبیرکل سازمان ملل درباره حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل گفت:

ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده و میلیون‌ها نفر را به پناهگاهها فرستاده است.
من حملات ایران به اسراییل را محکوم می‌کنم و این اقدامات به هیچ‌وجه به نفع آرمان فلسطین نیست.
گوترز تأکید کرد: وقت آن است که فوراً در غزه آتش‌بس اعلام شود و گروگانها آزاد شوند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: سپاه پاسداران رژیم ایران باید بهای اقدام خود را بپردازد. سپاه پاسداران رژیم ایران هشدارهای مربوط به گسترش درگیری در منطقه را نادیده گرفت. حمله رژیم ایران به‌دلیل هماهنگی ما با اسراییل ناکام ماند. رژیم ایران با حمایت مالی و تسلیحاتی از نیروهای نیابتی خود، جبهه‌هایی علیه اسراییل باز کرد.

لیندا توماس گرینفیلد هم‌چنین گفت: سپاه پاسداران باعث ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه شده و حمایت رژیم ایران از نیروهای نیابتی خود باعث بی‌ثباتی منطقه‌یی شد. حسن نصرالله یک گروه تروریستی را رهبری می‌کرد و رژیم ایران از او حمایت و پشتیبانی می‌کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد: تحریم‌های بیشتری علیه سپاه پاسداران لازم است. ما به تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران رژیم ایران نیاز داریم. سپاه پاسداران در خاورمیانه هرج و مرج ایجاد کرده و می‌کند. آنچه در لبنان رخ می‌دهد نتیجه مستقیم حمایت رژیم ایران از حزب‌الله است.

نماینده آمریکا در شورای امنیت تأکید کرد آمریکا کاملاً از اسراییل حمایت می‌کند. ما رژیم ایران را به‌خاطر اعمالش مؤاخذه خواهیم کرد به رژیم ایران و نیابتی‌هایش هشدار می‌دهم که هر گونه عملی علیه نیروهای آمریکا در منطقه را به‌شدت پاسخ خواهیم داد.

 

نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در سخنان خود گفت: ما با هر گونه عملیات زمینی اسراییل در لبنان مخالفیم. همه طرف‌ها باید از نیروهای یونیفیل محافظت کرده و امنیت آنها را تضمین کنند.

نماینده انگلستان در شورای امنیت گفت: ما نگرانی خود را درباره افزایش احتمالی و تشدید درگیریها در لبنان ابراز می‌کنیم. لندن در حال کار بر روی حمایت بین‌المللی برای یک راه‌حل سیاسی در لبنان است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم لبنان به یک غزه دوم تبدیل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daaae4aa-81a0-4bfa-8bec-b050af415d91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات