728 x 90

اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد با حضور سران کشور ها در نیویورک

اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد
اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد

اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد در نیویورک با حضور سران کشورهای جهان در جریان است.

این اجلاس با سخنان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ‌متحد شروع شد.
سپس ماریا فرناندا اسپینوزا گارسس رئیس هفتاد و سومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

 

آنتونیو گوترش در سخنان خود گفت:

به بحران در یمن، سوریه و فلسطین پرداخت و گفت: ناتوانی ما در حل بحرانهای جهانی ناامیدکننده است. جنگ در سوریه و یمن هم‌چنان ادامه دارد و اوضاع روهینگاهیا هم‌چنان در بدترین وضعیت ممکن است. صلح خاورمیانه و مذاکرات میان فلسطین و اسراییل نیز هم‌چنان معلق و با آینده‌ای مبهم مانده است. تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، در کنار فساد، مسائلی هستند که جوامع ما با آن دست به گریبانند. مسأله تسلیحات اتمی نیز جهان را تهدید می‌کند. شاهد بودیم که از سلاح شیمیایی استفاده شد و استفاده کنندگان از این سلاح ممنوعه به دست عدالت سپرده نشدند. بحران مهاجرت و پناهجویان نیز هم‌چنان وجود دارد. با وجود همه این مشکلات ما راهی جز همکاری برای زندگی بهتر نداریم.

گوترش ادامه داد: باید تلاش‌هایمان را برای مقابله با حملات سایبری نیز بیشتر کنیم اما از نکات مثبت این فن‌آوریها این است که مردم امروزه از اخبار مهم مطلع می‌شوند. همچنین باید برابری را نسبت به زنان محقق کرده و تبعیض علیه آنها را از بین ببریم. تکنولوژی می‌تواند توانایی‌ها برای تحقق امنیت را بیشتر کند اما همین فن‌آوریها در زمینه تسلیحات می‌تواند مایه نگرانی ما باشد. در حال حاضر توانایی‌های بسیاری برای نظارت بر سلاحها وجود ندارد.

 

اجلاس جاری مجمع عمومی ملل متحد

در این دوره مجمع عمومی سازمان ملل ۱۳۳تن از سران کشورهای جهان حضور دارند که به بیان دیدگاههای خود می‌پردازند. سال گذشته ۱۱۴تن از سران و مقامات اصلی کشورها حضور داشتند. با این حال نمایندگان هر ۱۹۳ عضو حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان دیدگاههای خود می‌پردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24e524a0-9df6-46b8-b78d-cf697b0fbbf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات