728 x 90

اتحاد علیه ایران هسته ای: اتحادیه اروپا، انگلستان و استرالیا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی تحریم کنند

لیست‌گذاری سپاه پاسداران
لیست‌گذاری سپاه پاسداران

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی، روز چهارشنبه ۳۰خرداد، ضمن استقبال از اعلام خبر نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی توسط دولت کانادا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلستان را به نام‌گذاری سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخواند.
مارک دی والاس، مدیر عامل این سازمان در اطلاعیه‌یی با انتشار تصاویر فردی در یک تجمع در تورنتو که لباس سپاه پاسداران بر تن دارد نوشت: «اکنون همه فعالیت‌های تبلیغاتی و رادیکال مرتبط با سپاه پاسداران ممنوع خواهد شد و این اقدام ابزارهای لازم را برای شناسایی و پیشگیری از اقدامات سپاه در کانادا ارائه می‌دهد».
وی اضافه کرد: «به‌رسمیت شناخته شدن همه اجزای سپاه پاسداران به‌عنوان سازمانی تروریستی توسط کانادا نه تنها تأثیر نمادین بلکه در کاهش توانایی این سازمان برای پرورش [بنیادگرایی اسلامی] و تروریسم داخلی نقشی عملی خواهد داشت».

مدیرعامل سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی در پایان از استرالیا، اتحادیه اروپا و انگلستان خواست به کانادا و آمریکا بپیوندند و سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی تحریم کنند.

خاطرنشان می‌شود روز گذشته دولت کانادا سپاه پاسداران را به‌طور رسمی در لیست سازمانهای تروریستی نامگذاری وارد کرد.

دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا در این باره گفت که کانادا سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده است، این اقدام پس از ماهها فشارهای سیاسی فزاینده برای انجام این کار صورت گرفته است.
لبلانک گفت: که در نتیجه این تصمیم فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران از ورود به خاک کانادا منع و در صورت حضور در این کشور ممکن است درباره اقامت آنها تحقیق و در صورت لزوم اخراج شوند.
وزیر امنیت عمومی کانادا تأکید کرد: رژیم ایران پیوسته حقوق‌بشر چه در داخل و چه در خارج از ایران را نقض کرده و هم‌چنین به بی‌ثبات کردن قوانین بین‌المللی ادامه داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bed4bff6-754f-4aab-be29-fa7df47e0a0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات