728 x 90

اتحادیه اروپا می‌تواند و باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

سایت لوفیر روز دوشنبه ۱۰بهمن در مطلبی با عنوان اتحادیه اروپا می‌تواند و باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند، نوشت: پارلمان اروپا در با اکثریت قاطع به طرحی که از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند، رأی مثبت داد.

این رأی با ۵۹۸رأی موافق، ۹موافق و ۳۱غایب بود. درست روز قبل، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخنرانی کرد و علناً از ایده اعلام اتحادیه اروپا سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی حمایت کرد. اما زمانی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا تنها چند روز بعد در بروکسل گردهم آمدند تا درباره این موضوع بحث کنند، آنها ترجیح دادند به جای این‌که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند، اسامی افراد بیشتری را به فهرست افراد تحریم شده اتحادیه به‌دلیل نقض حقوق‌بشر اضافه کنند.

به گفته جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دلیل آن این است که چنین تعیینی ابتدا نیاز به تصمیم دادگاه اروپایی دارد. این چیزی است که بدون دادگاه نمی‌توان در مورد آن تصمیم گرفت. ابتدا تصمیم دادگاه نیاز است. شما نمی‌توانید بگویید: من شما را تروریست می‌دانم زیرا شما را دوست ندارم.  این باید زمانی انجام شود که دادگاه یکی از کشورهای عضو [اتحادیه اروپا] بیانیه حقوقی، محکومیت ملموسی صادر کند. و سپس ما در سطح اروپا کار می‌کنیم، اما ابتدا باید تصمیم دادگاه باشد».

با این حال، این مورد نیست. برای حمایت از شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی، هیچ کمبودی در شواهد وجود ندارد که همه آنها بر اساس قوانین زیربنای فرآیند شناسایی تروریستی اتحادیه اروپا قابل‌قبول هستند.

فرآیند تعیین اتحادیه اروپا توضیح داده شد

مبنای قانونی اتحادیه اروپا برای تعیین یک گروه تروریستی، موضع مشترک ۹۳۱ یا CP ۹۳۱ است که در سال۲۰۰۱ به‌عنوان ابزاری برای اجرای قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شد، که کشورهای عضو را ملزم می‌کند اقداماتی را برای جلوگیری و سرکوب تأمین مالی اقدامات تروریستی اجرا کنند. ”بر اساس قطعنامه ۱۳۷۳، از دولتها خواسته می‌شود که تأمین مالی تروریسم را جرم انگاری کنند، وجوه یا سایر دارایی‌های کسانی را که مرتکب یا تسهیل کننده اقدامات تروریستی می‌شوند، «بدون تأخیر» مسدود کنند و از استفاده افرادی که در چنین فعالیت‌هایی دست دارند از قلمرو یک کشور برای «تامین مالی، برنامه‌ریزی، تسهیل یا ارتکاب اقدامات تروریستی علیه سایر کشورها یا شهروندان آنها.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/704eb075-5513-4140-a3bc-761ae35a1078"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات