728 x 90

اتحادیه اروپا: اعدام شایان سعیدپور نقض کنوانسیون حقوق کودک

اعدام شایان سعید پور اقدامی کینه توزانه و بی رحمانه
اعدام شایان سعید پور اقدامی کینه توزانه و بی رحمانه

سخنگوی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی اعدام شایان سعیدپور توسط رژیم ضدبشری آخوندی را نقض کنوانسیون حقوق کودک دانست. در قسمتی از این بیانیه در سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن سه‌شنبه ۲اردیبهشت آمده است:‌ شایان سعیدپور، یک نوجوان متخلف در ایران اعدام شد. وی در زمان جرم ۱۷سال سن داشت. ‌احکام اعدام علیه مجرمان نوجوان با تعهدات بین‌المللی رژیم ایران مطابق کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک، مغایرت دارد.

 

همچنین سازمان عفو بین‌‎الملل با انتشار یک بیانیه گفت: اعدام شایان سعیدپور به خاطر جرمی که در زمان کودکی مرتکب شده بود گواهی دیگر بر بی‌اعتنایی کامل مقامات ایرانی به حق حیات است. 

 مقامات ایرانی صبح سه شنبه شایان سعیدپور را در زندان مرکزی سقز در استان کردستان اعدام کردند. شایان سعیدپور در تاریخ اکتبر ۲۰۱۸ توسط یک دادگاه کیفری در استان کردستان به اعدام محکوم شده بود. این محکومیت مربوط به ضرب و جرح کشنده یک مرد با چاقو در جریان یک درگیری در آگوست ۲۰۱۵ بود. شایان سعیدپور در زمان وقوع جرم ۱۷ سال سن داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/656662a2-c4ee-49e2-89a6-b0a071a1afe1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات