728 x 90

ابر بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرها، میزان آلودگی هوا در تهران به شاخص۵۰۰، فوق خطرناک رسید

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران

تهران در دهمین روز آلودگی شدید هوا، هم‌چنان محصور در دود و ویروس است. به گزارش هواشناسی پس از چند ساعتی که دوشنبه شب با وزیدن کمی باد آلودگی کاهش یافت، اما تا آخر هفته آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها ادامه خواهد یافت به‌نوشته رسانه‌های رژیم تصاویری از آسمان تهران نشانه‌ای از آخرالزمان است.

آلودگی هوا آن‌چنان شرایطی ایجاد کرده که رژیم آخوندی ناچار از استقرار آمبولانسهای آماده در شهرها از چند روز پیش برای انتقال مردمی که به ناگهان در خیابان دچار تنگی شدید نفس و سکته می‌شوند، شده است. از جمله در تهران، قم، کرج، اصفهان مشهد، قزوین، اراک، اهواز و تبریز آمبولانسها در چند نقطه شهر مستقر شده‌اند. به اعتراف رسانه‌های رژیم شمار بیمارانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند ۸درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. روز دوشنبه نیز رسانه‌های رژیم از جمله در تهران و مشهد هشدار دادند که بیماران از خانه خارج نشوند.

یک رسانه رژیم درباره آلودگی هوا نوشت: «این روزها وضع آلودگی هوا چنان وخیم شده که ایران در نقشه جهانی آلودگی هوا (IQAIR) در فهرست ۱۰کشور آلوده جهان در رتبه نهم قرار گرفت... . موضوع زمانی خطرناک‌تر می‌شود که مطالعات نشان می‌دهد افزایش سطح آلاینده‌های موجود در هوا می‌تواند عوارضی در بیماران کرونایی ایجاد و مرگ‌ومیر را بیشتر کند. به عقیده کارشناسان یکی از دلایل اصلی آلودگی این روزهای هوای تهران و کلان‌شهرها، استفاده از مازوت یا نفت کوره به‌عنوان سوخت در برخی نیروگاههای برق، پالایشگاهها و مراکز صنعتی است. مازوت ماده‌ای غلیظ، خطرناک، آلوده‌کننده و پر از مواد آلاینده است».

عیسی کلانتری معاون آخوند روحانی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره گفته است، چون تحریم هستیم و نمی‌توانیم مازوت صادر کنیم و انبار‌ها هم پر شده مجبوریم به‌جای گاز در صنایع مازوت بسوزانیم و گرنه پالایشگاهها تعطیل خواهند شد!

در حالی‌که یک یک فعال محیط‌زیست اعلام کرده است: آلایندگی مازوت از زغال‌سنگ بدتر است و باعث سرطان‌زایی می‌شود.

عیسی کلانتری اعتراف کرد که... . معاون دادستان‌ کل کشور به استانها بخش‌نامه کرده که مانع سوزاندن نفت کوره در نیروگاهها و صنایع نشوید. یعنی نهادی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که مازوت سوزانده شود».

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: رژیم ضدبشری آخوندها از یک‌سو سرمایه‌های مردم ایران را در پروژه‌های ضدملی اتمی، موشکی و صدور تروریسم هدر می‌دهند و از سوی دیگر با مصرف مازوت، برای همین مردم مرگ به ارمغان می‌آورند. آخوندها حاکم به تنها چیزی که می‌اندیشند بقای نظام منحوس ولایت فقیه است. برای آنها جان و سلامتی و رفاه مردم هیچ ارزشی ندارد. تا این رژیم بر سر کار است، نه تلاشی برای خرید واکسن می‌شود، نه از هوای سالم خبری هست و نه برای مهار خسارتهای سیل و زلزله چاره‌جویی می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4712106c-cb4c-4946-8af2-c9dd8b4586e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات