728 x 90

ابراز نگرانی تروئیکای اروپایی نسبت به عدم پایبندی رژیم ایران به تفاهم حاصل‌شده در دو سفر گروسی به ایران

کشورهای انگلستان، آلمان و فرانسه (تروئیکای اروپایی)
کشورهای انگلستان، آلمان و فرانسه (تروئیکای اروپایی)

کشور بریتانیا، فرانسه، و آلمان، یا «ای-٣»، چهارشنبه ٣آذر با انتشار بیانیه‌یی مشترک در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواهان بازگشت سریع تهران و واشنگتن به اجرای تعهدات برجامی‌شان شدند.

اعضای ای-٣ در ادامه ضمن ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به «بیش از دو سال... تشدید هسته‌یی نظام‌مند» رژیم ایران و «ارتقای دائمی و غیرقابل‌بازگشت توانایی‌های هسته‌ایش» گفتند «ایران هیچ توجیه غیرنظامی قابل‌قبول برای غنی‌سازی ٢٠درصدی و ۶۰درصدی ندارد».

کشورهای ای-٣ در ادامه با اشاره به دو سفر اخیر رافائل گروسی به ایران، عدم پایبندی رژیم ایران به تفاهم حاصل‌شده در سفر ماه سپتامبر مدیرکل آژانس به تهران را مایه نگرانی شدید خود و پرسش‌برانگیز بودن حسن‌نیت رژیم ایران دانسته‌اند.

 

آنها در ادامه گزارش خود خواهان دسترسی فوری به سایت تسا در کرج شده‌اند. به‌گفته آنها، «ضروری است رژیم ایران به اجرای کامل تمهیدات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط به برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی در اسرع وقت بازگردد».

رافائل گروسی روز چهارشنبه ٣آذر درباره مذاکرات روز قبل خود با مقام‌های ایرانی در تهران گفت به‌رغم «تلاش‌های بسیار» به نتیجه مشخص نرسید، اما از این‌که با ایران به درک متقابلی برسد «ناامید» نمی‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e5cfe9f-7a88-4455-a33b-97a78bfb2c48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات