728 x 90

ابراز انزجار آمریکا از تعیین رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل

میشل تیلور؛ سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل
میشل تیلور؛ سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل

میشل تیلور؛ سفیر آمریکا در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه دوم خرداد با اعلام انزجار از تعیین نماینده رژیم ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کرد: «انتصاب یک نماینده در کشوری با چنین سابقه تأسف‌بار حقوق‌بشری اعتبار و هدف شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و مجمع اجتماعی را به‌شدت تضعیف می‌کند».
وی با صدور بیانیه‌یی افزود: «گزارش اخیر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل، واقعیت بدی از نقض و نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران، از جمله خشونت مورد تأیید دولت علیه زنان و دختران، اعدام‌های کوتاه مدت معترضان مسالمت‌آمیز، و سرکوب آزادی بیان و احتمال جنایات علیه بشریت را آشکار می‌کند».
بیانیه میشل تیلور که در سایت هیأت نمایندگی آمریکا در سازمانهای بین‌المللی در ژنو منتشر شده ادامه می‌دهد: «ایالات متحده مدتهاست که بر این عقیده است که مجمع اجتماعی سالانه که در حاشیه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل تشکیل می‌شود، کاربرد محدودی دارد و باعث استفاده غیرضروری امکانات می‌شود. تمرکز ظاهری امسال بر نقش علم، فناوری و نوآوری در ترویج حلقه‌های حقوق‌بشر پس از همه‌گیری با توجه به این انتصاب، توخالی و عمیقاً نگران‌کننده است. این نفرت‌انگیز است که رژیم ایران که به‌دلیل بهره‌برداری از همین ابزارها برای سرکوب حقوق‌بشر و محدود کردن آزادی بیان بدنام است، در رأس این رویداد یا هر رویداد مرتبط با حقوق‌بشر باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/519d5deb-7bc2-4cb6-abd5-7149dab9db0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات