728 x 90

آگنس کالامارد: قوه قضاییه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام‌جویی از معترضان است

آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل
آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل

آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل و گزارشگر ویژه اعدامهای فراقضایی روز چهارشنبه ۳۰آذر در توئیتی درباره محاکمه‌های سریع و بدون استیناف توسط قضاییه جلادان رژیم آخوندی نوشت: قوه قضاییه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام جویی از معترضان است.
آگنس کالامارد: آخرین قربانیان حکومت ترور در ایران، پس از محاکمه‌های سریع و بدون استیناف، به اعدام محکوم شده‌اند یا قبلاً به‌دار آویخته شده‌اند. قوه قضاییه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام جویی از معترضان است.

خانم آگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل و گزارشگر ویژه اعدامهای فراقضایی روز شنبه ۲۶آذر در توئیتی با اشاره به اعدامهای جنایتکارانه زندانیان قیامی توسط رژیم ایران در توئیتی نوشت: دولت ایران از طریق سوء‌استفاده از قانون، مجازات اعدام نامشروع که بر اساس استانداردهای بین‌المللی غیرقانونی است به‌دنبال ایجاد وحشت در جمعیت جوان خود است. جوانان به‌دلیل ابراز مخالفت و مقاومت اعدام می‌شوند.

آگنس کالامارد گزارش عفو بین‌الملل در روز ۲۵آبان که اعلام کرده است دستکم ۲۶نفر در ارتباط با اعتراضهای اخیر در ایران در معرض اعدام قرار دارند را ضمیمه توئیت خود کرده است.

 

 

آگنس کالامارد روز ۲۸آذر درباره تعیین اعضای کمیته حقیقت‌یاب توسط شورای حقوق بشر درباره کشتار و سرکوب قیام آفرینان در ایران نوشت: ماموریت حقیقت یاب قوی، این متخصصان بزرگ کار بسیار مهمی در پیش دارند. به آنها تبریک می‌گویم. و سه زن! ما به کمیته‌های بیشتری از کارشناسان مانند این نیاز داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1c776ca-b6f5-4ccd-9273-76575ea2075b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات