728 x 90

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ‌رژیم ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفوژهای پیشرفته را آغاز کرده است

آژانس انرژی اتمی
آژانس انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که رژیم ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفوژهای پیشرفته را آغاز کرده است. این اقدام رژیم ایران نقض برجام محسوب می‌شود.

بنا‌ به اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این رژیم در نظر دارد تعداد بیشتری از سانتریفوژهای پیشرفته را نسبت به آنچه پیش از این اعلام کرده بود نصب کند.

در این گزارش آمده است که بنا‌ به بازرسیهای انجام شده در روز چهارشنبه ۲۵سپتامبر (سوم مهر) غنی‌سازی اورانیوم در تمام سانتریفوژهایی که در نطنز نصب شده است یا آغاز شده و یا قرار است آغاز شود.

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و سپس لغو معافیت‌های نفتی مشتریان ایران، دولت آخوند حسن روحانی در گام نخست با گذر از سقف تعیین شده برای اورانیوم غنی شده و آب سنگین، کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرد. گام دوم افزایش غنی‌سازی اورانیوم از ۳٫۶۷درصد به ۴٫۵درصد بود.

رژیم ایران گفته‌ است که گام سوم می‌تواند افزایش بیشتر سطح غنی‌سازی و بازگرداندن تأسیسات آب سنگین اراک به دوران پیش از برجام باشد.

 

رویترز ؛ رژیم ایران بار دیگر از تعهدات برجامی عدول کرد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد رژیم ایران طبق گزارش دریافتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی از تعهدات برجامی خود بار دیگر عدول کرد .

رویترز نوشت:  در گزارش جدید آژانس آمده است که رژیم ایران  سانتریفیوژهای پیشرفته نصب کرده و می‌خواهد شمار سانتریفیوژهای پیشرفته خود در سایت‌های غنی‌سازی اورانیوم را بیشتر از آنچه قبلا اعلام کرده بود، افزایش دهد.

رویترز افزود : رژیم ایران در پاسخ به تحریم‌های آمریکا تاکنون در سه مرحله اعلام کرده است که برخی از تعهدات برجامی خود را لغو می‌کند.

آمریکا می‌گوید سیاست «فشار حداکثری» بر رژیم ایران جهت کشاندن این کشور به میز مذاکره و عقد قرارداد جدید هسته‌ای ادامه خواهد یافت و تشدید هم خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d78dd89b-e2c0-42e7-98eb-2ae6567122c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات