728 x 90

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌زودی دوربینهای نظارتی جدید خود را در سایت کرج نصب می‌کند

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیر آژانس انرژی اتمی اعلام کرد به‌زودی دوربینهای نظارتی جدید خود را درتا‌ٔسیسات ساخت قطعات دستگاههای سانتریفوژ در کرج را نصب خواهند کرد.

آژانس با انتشار بیانیه‌یی امروز چهارشنبه ۲۴آذر اعلام کرد در توافق با محمد اسلامی رئیس آژانس انرژی اتمی رژیم ایران قرار است طی روزهای آینده دوربین‌هایی در سایت تأسیسات کرج نصب شوند. این دوربین‌ها جایگزین دوربین‌هایی خواهند شد که در اوایل امسال از تأسیسات سایت کرج خارج شده بودند.
وی هم‌چنین افزود: آژانس قرار است روی موضوعات باقی مانده مربوط به پادمان به کار خود ادامه دهد.

گروسی در مورد عقب‌نشینی رژیم ایران برای نصب دوربینهای مداربسته در تأ‌سیسات کرج گفت این یک؛ «تحول مهم برای راستی‌آزمایی و فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران است».


این در حالیست که اولوف اسکوگ نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت ملل متحد اظهار داشت: انباشت اورانیوم غنی‌شده ۲۰ و ۶۰درصد، نصب سانتریفوژهای پیشرفته‌تر و تولید فلز اورانیوم، توسط رژیم ایران نه تنها با مفاد مرتبط هسته‌یی برجام مغایرت دارند، بلکه نگرانی‌های جدی در مورد منع تکثیر را به‌وجود می‌آورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97e5225a-83eb-4b49-9c50-d934b8aa5527"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات