728 x 90

آنتونی بلینکن و ابهام در موضع رژیم در مذاکرات وین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز ۱۶ اردیبهشت در مصاحبه با بی‌بی سی جهانی گفت: «ما جدیت بسیار خودمان و هدفمان در بازگشت به توافق اتمی را نشان دادیم، تبعیت در مقابل تبعیت. وی افزود: چیزی که ما هنوز نمی‌دانیم این است که آیا رژیم ایران آماده اتخاذ تصمیم مشابه و حرکت رو بجلو است یا نه».

آنتونی بلینکن، روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز درباره مذاکرات برجام در وین با رژیم آخوندی گفت: «ما هنوز راهی دراز در پیش داریم. ما هنوز باید ببینیم که آیا رژیم ایران توانایی و تمایل به تصمیم‌گیری ضروری در مورد بازگشت خود به تعهداتش را دارد».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما در وین مذاکراتی جدی داشته‌ایم و این مذاکرات چند هفته است که جریان دارد. به‌نظر من شاهد برخی پیشرفت‌ها، دست‌کم در مورد جدیتی که ایالات متحده برای بازگشت به اجرای دوطرفه توافق هسته‌یی برجام اختیار کرده است، بوده‌ایم. اگر قرار باشد به جایی برسیم، ما هنوز راهی دراز در پیش داریم».

بلینکن گفت: «من فکر می‌کنم همان‌طور که یکی از همکارانم چند روز پیش گفت، مسیر پیش رویمان بیش از مسافت طی شده است. پس باید ببینیم به کجا خواهیم رسید».

وزیر خارجه آمریکا درباره نمایش انتخابات در رژیم آخوندی گفت، در نظام ایران (ولی فقیه) تصمیم‌گیرنده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در توئیتی درباره نشست جی۷ نوشت: جلسه بسیار خوبی با مایکو هاس در جی۷ برگزار شد و درباره چین، روسیه، ایران و سایر موضوعات گفتگو کردیم. آلمان یک شریک مهم در رویارویی با چالشها و ارتقاء اولویتهای مشترک ما می باشد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز ۱۵اردیبهشت درباره مذاکرات برجام نوشت: منبعی مطلع در اظهارات خود به پرس.تی.وی تصریح کرده است که آمریکا با حفظ تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف، درصدد تحمیل برجامی به‌مراتب ضعیف‌تر از برجام سال۲۰۱۵ است که عملاً هیچ‌گونه گشایشی در اقتصاد ایجاد نخواهد کرد. آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی را که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی می‌شود، نپذیرفته است، بلکه عملاً ریسک همکاری با جمهوری اسلامی را بالاتر برده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d3ff6c5-36c3-4180-bf0e-4339451c2d7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات