728 x 90

آنتونی بلینکن: صدور مجوز خدمات فناوری برای تسهیل دسترسی مردم ایران به اینترنت

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۵مهر با شرکت در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات در ایران گفت: «مهسا امروز باید زنده می‌بود. تنها دلیلی که اکنون زنده نیست، این است که یک رژیم بی‌رحم جان او را به‌خاطر تصمیمی که برای پوشش خود گرفته بود، گرفت».
وی در این کنفرانس خبری با اشاره به اقدامات دولت بایدن پیرامون برای تسهیل دسترسی مردم به اینترنت اضافه کرد «دولت بایدن قطعاً دنبال راه‌هایی برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات فناوری در ایران است».
در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور مجوز کلی به شرکتها اجازه داده که بدون واهمه از تحریم‌ها خدمات اینترنتی به مردم ایران ارائه کنند؛ آنتونی بلینکن در این نشست خبری اضافه کرد: «این مجوز کلی به شرکتها اجازه می‌دهد خدماتی مانند کلاود، فناوری حفظ حریم خصوصی، فناوری امنیتی، سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی به ایرانیان ارائه کنند تا آنها بتوانند راحت‌تر با خود و دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند. شرکتها به‌طور مستقل می‌توانند به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی رجوع کنند تا مطمئن شوند که آیا این مجوز شامل فناوری آنها نیز می‌شود یا نه».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a9acaac-5384-4bef-b28d-4aca9f054c51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات