728 x 90

آنتونی بلینکن: سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز ۱۷فروردین در مصاحبه با کانال ان.بی.سی در پاسخ به سؤال خبرنگار که پرسید آیا سپاه پاسداران که به آمریکاییها و متحدان ما حمله کرده است یک سازمان تروریستی است؟ گفت بله آنها هستند.

سؤال خبرنگار: آیا آنها سازمان تروریستی خواهند ماند؟

آنتونی بلینکن: من قصد ندارم وارد جزئیات این‌که در مذاکرات در چه نقطه‌ای هستیم، بشوم. من فقط به شما می‌گویم که به‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای رسیدن به توافق انجام دادیم و به‌رغم این واقعیت که من معتقدم توافق برای امنیت ما بهتر خواهد بود، به چشم‌انداز به‌نتیجه رسیدن عملی یک توافق خیلی خوش‌بین نیستم. ما هنوز در آن نقطه نیستیم. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به توافق برسیم یا خیر.

سؤال خبرنگار: آیا زمان در حال اتمام است؟

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: زمان بسیار کوتاه می‌شود. اما این چیزی است که امروز بعدازظهر و سپس فردا با شرکای اروپایی‌مان در مورد آن گفتگو خواهیم کرد. ما در هماهنگی بسیار تنگاتنگ با اروپایی‌ها، با اتحادیه اروپا، با فرانسه، با آلمان و با بریتانیا کار کرده‌ایم.

پس خواهیم دید که به کجا می‌رسیم. من هم‌چنان بر این باورم که اگر بتوانیم به توافق برگردیم، اگر ایران همین کار را انجام دهد، به نفع کشورمان است. ما در آن نقطه نیستیم...

(سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۷فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a7285ec-9a91-4560-9a91-26435a65b3b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات