728 x 90

آنتونی بلینکن: رژیم ایران در فعالیت‌های تجاوزکارانهٔ متعددی شرکت دارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا ما در تلاشیم تا با برنامهٔ اتمی و اعمال (رژیم) ایران در سایر زمینه‌ها مقابله کنیم. ما نسبت به‌هر دوی آنها متعهدیم.

وزیر خارجهٔ آمریکا در جلسهٔ استماع کمیتهٴروابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، گفت: « (رژیم) ایران در فعالیت‌های تجاوزکارانهٔ متعددی شرکت دارد؛ از جمله فعالیت‌های موشکی، تکثیر تسلیحاتی، پشتیبانی از گروه‌های نیابتی، تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ما در تلاشیم تا با برنامهٔ اتمی برخورد کنیم و با سایر اعمال (رژیم) ایران در سایر زمینه‌ها مقابله کنیم؛ ما نسبت به‌هر دو آنها متعهدیم.

بلینکن در بخش دیگری از این استماع درباره احتمال رفع تحریم‌ها در برابر تبعیت رژیم از برجام، تصریح کرد: ما حتی در مرحله تبعیت در برابر تبعیت نیستیم؛ عملاً نمی‌دانیم که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

چند ماه در مذاکرات غیرمستقیم شرکت داشتیم و هم‌چنان روشن نیست که آیا (رژیم) ایران مایل و آماده است کاری را که باید برای تبعیت انجام دهد یا خیر» (سایت کنگرهٔ آمریکا - ۱۷خرداد۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6b81135-ce1a-46b8-981b-6a978c9247ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات