728 x 90

آنتونی بلینکن: ادامه کار علیه نفوذ منطقه‌ای ایران حائز اهمیت است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۰بهمن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود گفت که ادامه کار علیه اقدامات ایران در منطقه مهم است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن در پاسخ به سؤالی درباره حمله پهپادی به تأسیسات وزارت دفاع رژیم آخوندی در اصفهان، با تأکید بر این‌که گزارشها را دیده است، گفت: «برای آمریکا و هم‌چنین برای بسیاری از شرکای ما در منطقه، بسیار مهم است که ما هم‌چنان با اقدامات مختلفی که رژیم ایران در سرتاسر منطقه و فراتر از آن درگیر است، در صورت لزوم به مقابله و کار علیه آن ادامه بدهیم».

او ادامه داد: «ما در منطقه حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم را شاهد هستیم. ما حمایتش از اقدامات بی‌ثبات‌کننده در کشورهای مختلف را شاهد هستیم. و البته اکنون ما می‌بینیم که با ارائه پهپاد و احتمالاً سایر فناوریهای نظامی، در بخش بسیار متفاوتی از جهان از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت می‌کند».

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین با اشاره با قیام سراسری در ایران افزود: «ما البته می‌بینیم که در خیابانهای ایران چه می‌گذرد. مردم تلاش می‌کنند برخیزند تا بتوانند نظراتشان را بیان کنند و به آنها اجازه این کار داده نمی‌شود. بنابراین، این چیزی است که بخشی از گفتگوی ما در سراسر منطقه با شرکایمان چه این جا در مصر و چه در اسراییل و دیگر نقاط است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53c2165a-6a0d-4d52-8d7b-387e26260ec5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات