728 x 90

آمریکا ۳هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ رژیم ایران تحریم کرد

وزرت بازرگانی آمریکا
وزرت بازرگانی آمریکا

آمریکا هواپیماهای باربری که توسط خطوط هوایی رژیم ایران برای پرواز به روسیه استفاده می‌شوند را به لیست نقض صادرات وارد کرد.

رویترز روز ۲۸شهریور نوشت: وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که ۳هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را که توسط خطوط هوایی ایرانی ارائه‌دهنده خدمات باری به روسیه است، به فهرست هواپیماهایی که گمان می‌رود کنترل صادرات ایالات متحده را نقض می‌کنند، به‌عنوان بخشی از تحریم‌های دولت بایدن به‌دلیل تهاجم روسیه به اوکراین اضافه می‌کند.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی با استفاده از داده‌های تجاری موجود، هواپیماهای شرکت‌های ماهان ایر، قشم فارس ایر و ایران‌ایر را شناسایی کرد که در حال پرواز و حمل کالا از جمله اقلام الکترونیکی به روسیه هستند که نقض آشکار کنترل‌های صادراتی سخت‌گیرانه وزارت بازرگانی به روسیه است. اینها اولین ۳هواپیمای ایرانی هستند که شناسایی شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، اکنون در مجموع ۱۸۳هواپیما به‌دلیل نقض آشکار کنترل صادرات ایالات متحده در فهرست شناسایی شده است. سه خط هوایی ایرانی که امروز شناسایی شدند، در حال حاضر تحت محدودیت‌های مختلفی از سوی دولت ایالات متحده قرار دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea53e6a0-8100-411c-b99d-fdd2e6b80562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات